Bios flashen: File rom id incorrect

Status
Niet open voor verdere reacties.

adgadg15

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2008
Hallo,

ik heb een acer m3641 computer die ik wil flashen met de bios van het moederbord MSI P6NGM-FD mijn moederbord is de acer Mcp73pv.

Bij een vriend van mij is dit al gelukt en op tweaker heb ik ook gelezen dat het iemand gelukt is.

Nou heb ik een bootable sd kaartje gemaakt met win98.
dan vul ik de gegevens in en krijg ik een schermpje welke versie van ami update (volgens mij) ik gebruik is 4.16.
En dan wilt de computer beginnen met flashen zegt de pc: file rom id incorrect

mijn bios versie nu is: R01-B4
Bios die ik wil flashen is: A7366NMS.230

Alvast bedankt

nee heb ik bij msi vandaan maar ik weet al van 2 mensen dat het gelukt is.

Leuk voor die mensen (zij hebben mogelijk geluk gehad)

Download de juiste versie simpelweg bij Acer en áls Acer je naar MSI verwijst, dan oké.

Wat is de reden eigenlijk om die van msi te gebruiken ? :)

omdat anderen mensen het ook was gelukt met dat moederbord, hopelijk bij mij ook anders nieuw moederbord :P
En het moederbord is hetzelfde als mijne alleen op de naam na.

Niet gelukt :confused: moederbord is dood doet helemaal niks meer geen toetsenbord geen beeld helemaal niks zelfs niet zo'n bios piep bij het opstarten.

Komt nu nieuw moederbord in de asus p5ql pro.

Is trouwens het moederbord nog te repareren of is het onmogelijk, ander gaat hij in m'n broertjes pc:)

Neem contact op met de leverancier. Er zijn leverancier die voor een tientje of 6 een nieuwe bioschip willen en kunnen leveren, choice is yours.

Nooit geweten dat er zoiets was, maar heb de pc al opgestuurd nu wordt hij gewoon gerepareerd gratis (via garantie) :cool:

Komt alsnog nieuw moederbord in, en dan maar kijken hoe ver de cpu komt met overklokken met de scite mugen < weet niet of dit goed is geschreven:confused:

Hartstikke bedankt voor alle reacties :thumb:

Overklokken met een moederbord + Bios dat voor Acer gemaakt is. Ik geef je weinig kans.

nee, dat gaat oom niet lukken had ik al geprobeerd.

maar het nieuwe moederbord word p5ql pro en daarmee kan het wel:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan