BIOS flashen naar oudere versie

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruud83

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2008
weet iemand hoe je dit doet?

ik heb een asus m2n32-sli deluxe moederbord.

updaten van de BIOS is heel makkelijk, doe ik met asus update, maar terug zetten naar een oudere versie schijnt nogal moeilijk te zijn (heb je een diskette voor nodig ofzo).

de nieuwste versie die ik nu heb schijnt nogal wat problemen te hebben las ik op verschillende forums.
en ik heb ook problemen met m'n videokaart, en dat zou dus kunnen liggen aan de BIOS versie die ik nu heb, is mij verteld.
dus ik wil 'm terug hebben naar een oudere versie.

gr. ruud

@Ruud,

Ik adviseer je het advies van 'mrmusic' op te volgen ......
Heel graag een reactie of het is gelukt, want daar leer ik (leren we 'hier') ook weer van :thumb:

bedankt,

ik zal dat programma ff zoeken, en dan probeer ik het.

laat ik het weten of het lukt.

gr. ruud

het is gelukt!

maar niet met afudos...

dat programma kon ik nergens vinden op de asus site (wel wat info erover, maar het programma zelf niet). toen heb ik 'm gedownload via een andere site. maar dat ging niet goed, met het opstarten van de diskette gaf ie een error aan.

zal ff vertellen hoe ik het gedaan heb.

ik heb van de asus site de nieuwste awdflash tool (award phoenix ofzo) gehaald + de bios versie die ik wou (1701).

toen heb ik van www.bootdisk.com de dr-dos bios flash disk utility gehaald, en heb ik van een leeg floppy een dr-dos bios flash boot disk gemaakt (een soort opstartdiskette speciaal voor bios flashen denk ik, had ik ergens gelezen).

daarna heb ik die flash tool (awdflash.exe) en de bios versie (1701.bin) op het floppy gekopieerd, en nog ff het schijfje op fouten gecontroleerd.

vervolgens de computer opnieuw opgestart en de bios settings op default gezet (met floppy als 1e boot device).

toen starte die op in dos, en heb ik awdflash.exe geladen vanaf het floppy, en toen moest ik de naam van het bestand van de bios versie intikken (1701.bin), en de rest wees zich zo'n beetje vanzelf.

heb nu de bios terug gezet van de nieuwste versie (2101 geloof ik) naar de 1701.

wist niet dat het zo makkelijk was, het moet dus vanuit dos met zo'n bios flash opstartdiskette en de awdflash tool. en niet vanuit windows met asus update.

m'n computer doet het nu goed.
krijg binnenkort die nieuwe videokaart weer terug en hoop dat ie het met deze bios versie wel goed doet.

gr. ruud

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan