BIOS flashen risico's?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LarsL

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2008
Hallo allemaal,
Het is op dit moment niet hard nodig maar als ik mijn bios wil flashen met een nieuwe update en het gaat fout is dan mijn mobo naar de *****? Ik denk het wel hé :confused:
Hoe kan ik zorgen dat het foutloos / zo foutloos mogelijk zou kunnen gaan?

Wanneer je van te voren precies de handleiding leest en uitvoert, gaat het niet snel fout.
het is eigenlijk heel simpel
Wat dan wel mis kan gaan, is stroomuitval en daar heb je geen controle over.
Gelukkig gebeurt dat slechts zeldzaam.
Algemeen advies blijft daarom wel om uitsluitend je bios te flashen wanneer er problemen zijn.
"Repareer geen dingen dingen die niet stuk zijn".
(vrije vertaling)

Edit. de voorgaande posts had ik nog niet gelezen. Dit is toeval:) (mijn hemel wat een snelle reacties...)

mvg Leo

Laatst bewerkt:
Oké, idd snelle reacties! bedankt, zijn er dus geen andere risico's dan stroom uitval? En hoe het zit het met 'gemodde' BIOS-jes?
@Ibiza: Heb een MSI K9A2 CF-F, weet jij het toevallig? Weet niet waar ik dat kan zien.
Oja overal branden voorin lichtjes bij de cardreader maar bij de diskettelezer niet, ik denk dus dat hij niet aangesloten is, hoe sluit ik hem aan op het moederbord?
(heb toen mijn pc geupgrade, heeft een kennis voor me in elkaar gezet en heb dus ook een nieuw moederbord, maar heb wel nog de oude kast en dvd-lezer (brander vervangen) en usbpoorten + cardreader + diskettelezer).

Laatst bewerkt:
maar waarom zou je je bios willen updaten dan>?

Wordt meestal alleen gedaan bij (nog) geen ondersteuning voor een cpu / geheugen of bij overklokken.
Bij ASUS bordjes is het heel erg simpele en kan er amper iets fout gaan, maar bij msi weet ik het niet.

en "If it ain't broke, try to fck it up" ;)

Dan kan ik er een quadcore mee draaien, niet dat ik de nog van plan ben te kopen en al zeker niet als het onmogelijk is om zonder risico's mijn bios te updaten/flashen. De 2de reden zou zijn om de bios te modden zodat ik een permanente activatie verkrijg voor......... (mag je hier vast niet over praten ;))

Die activatie waar je over hebt, ( ik weet wel wat je bedoelt) gaat 100 % niet werken vanuit je bios.
Dus bespaar je de moeite, en laat het zoals het is.:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan