Bios Flashen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bright

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2001
Ik heb een PC met een asus moederbord PB 2 . Ik heb daar 2 harde schijven in waarvan de 2e nu het loodje heeft gelegd. Deze wil ik dus vervangen . Echter krijg ik de indruk na hier op deze site wat te hebben rondgeneusd dat dit moederbord de nieuwe harde schijf van 40 GB niet ondersteund. Hij vindt de schijf in elk geval niet in de bios. Nu ben ik dus eigenlijk wel verplicht om de bios te flashen. Natuurlijk ben ik als de dood dat het mis gaat . Ik heb de driver al gedouwnload en ook het programma Aflash. Maar nu ????Wie kan me het danwel duidelijk uitleggen ofwel verwijzen naar een site waar ik het stap voor stap kan lezen.

je kan je moeder boord gewoon flashen maar dan moet je zeker weeten dat je de gooien bios updat heb

heb je iets meer info over je mobo

Volgens Sisoft Sandra is dat : Asus P2B ACPI Bios revision 1006

Ik heb een tweetal drivers gevonden . De ene is genoemd 1014.003 en de andere Bx2i 1012.awd.
Kloppen deze extenties wel ?

Ik heb deze bestanden gevonden op Driverguide.com

Zijn er verder nog gegevens waar ik naar kijken kan om erachter te komen of dit de juiste drivers zijn.?

Bios flashen geeft de nodige risoco's.
Het is dan ook niet aan te raden, als alles normaal werkt.

Mocht je moederbord de schijf niet herkennen of volledig herkennen, dan is er nog wel een alternatief.:)

er zijn Bios-overlay programma's, die omzeilen je Bios.
Hierdoor wordt de schijf wel volledig herkend en hoef je niet te flashen.

Afhankelijk welk merk schijf je koopt, heb je een bepaald programma nodig van de fabrikant van die schijf.

Crash ,

Dit bericht stemt mij hoopvol. Inderdaad is mijn angst gebasseerd op de diverse berichten die ik erover gelezen heb waar dat afgeraden wordt . En inderdaad werkt alles normaal gesproken goed. Ik heb een Maxtor schijf gekocht dus kan ik dan dit programma daar vinden?

Ik zal op de site van Maxtor gaan kijken.

Crash ,

Dank je wel . Het is helemaal opgelost.
:thumb:

Graag gedaan.:)

De schijf wordt goed herkend neem ik aan?

Ja perfect . De volledige grootte wordt herkend. Gemakkelijk programma trouwens, regelt alles direkt goed .

:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan