Bios flashen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er staat :
CPU External Frequency (MHz) [166/33]
Hier kan ik niets veranderen .

Die kun je wel veranderen hoor, eerst enteren als je erop staat, wel eerst de CPU speed op manual zetten en dan handmatig die snelheid kiezen., en ook bij het geheugen, die op 333 zetten.

Zal toch proberen worden wat de juiste settings zijn.

Heb ik gedaan .
Gaat de pc nu dan wel normaal functioneren ?
Oftewel geen blauwe schermen meer ?
Hans

Die blauwe schermen komen door verkeerde dingen in Windows, dit was het eerste probleem, krijg je nu geen foutmeldingen van de bios dan meer?

Voor die blauwe schermen.
Zet eerst eens in de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten eens uit, dan krijg je een blauw scherm met een foutcode, als de comp vastslaat, en zet die hier eens neer.

Ook in te stellen, bij een opstart, door F8 in te toetsen in/na het biosbootscreen, en dan voor de optie te kiezen, "automatich opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen".

Inderdaad de foutmeldingen in de bios zijn verdwenen ( hiervoor mijn dank )
Heb dat automatisch opnieuw opstarten ook uitgeschakeld .

Dan nog wat info , dat automatisch opstarten na een kritieke fout gebeurde soms wel twee keer per dag en ook wel eens een week niet .
Ik heb twee maanden geleden het ding geformatteerd en opnieuw geïnstalleerd , met het programma driver genius de nieuwste drivers erop gezet ( bij mijn eigen pc's gaf dit nooit problemen )
In apparaatbeheer staat ook alles goed , geen kruizen en vraagtekens .

Ik ga nu dus wachten tot er een blauw scherm komt , dit zou dus wel een week kunnen duren of kan ik zo'n foutmelding met blauw scherm misschien opwekken door de pc zwaar te belasten ?
Hans

Na 2 dagen de pc flink laten werken , geen foutmeldingen meer .
Dus ik denk dat het probleem met mijn nichtje's pc is opgelost .
Daarom , ook namens mijn nichtje veel dank aan meneer Lange Pier .
Als ik Beatrix was , krijgt hij een lintje .
Gr. Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan