Bios flashen

Status
Niet open voor verdere reacties.
HAHA:D
ben geloof ik wel een beetje aan t *****n geweest......vind het altijd zo zonde om hem naar de pc winkel te brengen:confused:

Heb inmiddels wel weer een toetsenbord gevonden waar de F8 toets het op doen,....probeerde XP hiermee opnieuw te installeren, maar er is te weinig vrije ruimte op de harde schijf.
Geeft de melding dat de partitie opnieuw geformatteerd moet worden om XP opnieuw te kunnen installeren.

Maar als ik dit doe ben ik natuurlijk al mijn bruikbare gegevens en documenten kwijt die nog op de harde schijf staan?????

Kan ik hier nog iets aan doen......of word het wegbrengen naar de computerwinkel???
 
Hoi !

Met alle respect: je hebt er een rommeltje van gemaakt !

Het beste is een nieuwe installatie, dus de partitie formatteren en Windows (Home of XP) opnieuw installeren.

Wil je bestanden veilig stellen kun je dat doen via Hiren's Boot Cd,daarvan opstarten, kiezen voor: Tiny XP, en je documents &settings naar een extern medium overbrengen.

http://www.hirensbootcd.net/

Greetz,

Harry.
 
Je kunt niet 3 x Xp erop zetten,he1
Heb je niet een andere HD. die je erin hangt als C:
Dan de oude als slave,er achter.
Ik zou hem gewoon leeg maken.
Je hebt XP en prof erop staan,dus dat rammelt.
 
Daar zat ik ook aan te denken,...
Dus heb ff een andere HD erin gedaan, en daar XP op proberen te zetten,....heb gekozen voor snel formatteren,...na het kopieren van de bestanden wil de pc na 100% opnieuw opstarten, maar geeft de melding:

Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
<windows-hoofdmap>\system32\hal\dll.
Installeer het bovengenoemde bestand opnieuw.

Dit bestand moet toch op de windows cd staan???.....zoniet waar kan ik dit vandaan halen??
 
Had ik niet gedaan,...nu wel en formatteer hem nu nog een keer (snel) en installeer XP dan nog een keer.
Ben benieuwd.
 
GEK????

Heb geformatteerd, geinstalleerd, maar doet nog niets,.....lijkt wel of ie de HD niet kent.
Blijft hangen bij Verifying DMI Pool Data..........
-




Boven in het scherm staat
diskette drive B: None
Pri. Master Disk: None
Pri. Slave Disk: LRG, ATA 100, 41173MB
 
:thumb::thumb:Hij doet het!!!!
Bedankt allemaal voor jullie hulp ECHT SUPER!!!:D

Maar ben nog niet helemaal klaar:confused:

Heb nu nog wel ff een vraag
Heb XP nu geinstalleerd op een andere HD (is niet van mij) en wil eigenlijk gewoon weer gebruik maken van mij eigen HD (die is nl ook groter)

Hij draait nu dus op 1 HD op master poort
Kan ik mijn eigen HD nu gewoon op de Slave poort zetten? Hier staat natuurlijk ook nog die 2X windows HOME EN PROF op, of werkt dat elkaar weer tegen.

En hoe kan ik dan het beste al mijn gegevens die op mijn eigen HD staan op die andere HD zetten (die nu master is)
Zodat ik als mijn eigen HD leeg is Deze kan formatteren, en XP hier opnieuw kan opzetten.
Als XP hier dan op staat kan ik mijn gegevens nog een keer overzetten van die tijdelijke HD naar mijn eigen HD

En dan moet ik echt helemaal klaar zijn.

Alvast bedankt
 
Heb jij op je eigen HD 2 partities staan?
Of over elkaar heen gezet?

In principe zou dat wel kunnen.
Ik heb zelf een keer al mijn nodige gegevens naar Gmail gestuurt.
En daarna weer terug gehaald.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan