bios flashen

Status
Niet open voor verdere reacties.

symen1

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2009
Hallo, ik heb mijn in mijn bios f10 (flash recovery gedaan en nu isie dood:confuser:)
dit vond ik op msi.com kan iemand me dit wat makkelijker uitleggen.
mijn moederbord is: MSI-6728 ver:1.0 / 865PE neo2

BIOS Recovery Feature

For AMI BIOS

Rename the desired AMI BIOS file to AMIBOOT.ROM and save it on a floppy disk. e.g. Rename A569MS23.ROM to AMIBOOT.ROM
Insert this floppy disk in the floppy drive. Turn On the system and press and hold Ctrl-Home to force update. It will read the AMIBOOT.ROM file and recover the BIOS from the A drive.
When 4 beeps are heard you may remove the floppy disk and restart the computer.
For Award BIOS

Make a bootable floopy disk
Copy the Award flash utility & BIOS file to the said floppy disk
Create an autoexec.bat with "Award_Flash_Utility BiosFilename" in the content (e.g. awdfl823K w6378vms.130) Sample on how to create an autoexec:
a. On Windows, open the notepad
b. On the notepad, write "awdfl823K w6378vms.130" (without the " ")
c. Save the file as autoexec.bat
Boot up system with the said floppy (it will take less than 2 minutes before screen comes out)
Re-flash the BIOS & reboot.

bedankt,

Laatst bewerkt door een moderator:
Het klinkt heel simpel ALS je nog over een floppy drive beschikt tenmiste..? Meetsal update je de BIOS nu vanaf een geheugenstick dus dat zou ik eerst proberen. Om de handleiding duidelijker temaken kan je Google translator of freeetranslation.com gebruiken
maar in het kort staat er dit:
-plaats BIOS ROM op de diskette en verander de naam van het bestand in : AMIBOOT.ROM.
-plaats diskette nu in drive en druk tijdens boot op Ctrl + Home (+ = Samen met).
-Nu zou hij automatisch de BIOS van de diskette terug moeten zetten in de BIOS chip

Met bios flashen is nog steeds: if it aint broke, dont fix it.
vele bios versies kunnen niet meer terug geflashd worden.

Groet Jan

nog 1 vraagje.
er stond 1.5 op en de nieuwste is 3.x
kan ik dit gewoon met de diskette manier doen of moet ik er eerst weer 1.5 op zetten?
alvast bedankt en nu snap ik het echt goed. pc's maken en bios instellen gaat bij mij altijd prima maar flashen van een bios heb ik weinig verstand van dus ik dacht vraag ik het even.
hartelijk bedankt

Met bios flashen is nog steeds: if it aint broke, dont fix it.
Ik zou het stukje eerst lezen voordat je zomaar wat post!

Kan ik dit gewoon met de diskette manier doen of moet ik er eerst weer 1.5 op zetten?
Ik zou het liefst de orginele BIOS gebruiken als ik jou was of de oudte versie. Deze zou beter moeten aansluiten bij de specs van het bord namelijk en dus minder conflicten moeten hebben!

ik lees de posts echt wel
ik flashte de bios omdat mijn pc dus steeds uitvalt dus hij was broke
mijn nieuwe cpu werkt niet zonder 3,0 dus

iedereen hartstikke bedankt voor de info nu weet ik ff hoe het moet

Ik geef hiermee alleen maar aan dat je donders goed moet weten wat je doet, en (helaas) weet ik uit ervaring dat zoiets ook fout kan gaan. Bij mij werkte het bios nog wel maar via een omweg, en bij mij kon het niet meer ongedaan worden gemaakt...

Lees het stuk nou gewoon ipv doorgaan met jezelf te herhalen of post je graag totale onzin?!

Ik heb het al in de gaten; normale omgangsvormen bestaan hier niet meer.
hierbij zal ik mijn profiel verwijderen, aan dit soort flauwekul doe ik niet meer mee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan