bios flipt

Status
Niet open voor verdere reacties.

danny27

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 apr 2015
Berichten
2
probleem met me bios


op een dag zette ik me computer aan en hij starte niet meer op hij zij dat er problemen waren met me hdd na het herstelen kwam ik weer in windows dus om er zekker van te zijn dat ik hem had gemaakt starte ik me pc opnieuw op en toen vond hij me hdd niet meer zelf niet als ik windows cd boot en wil herestellen of formateren vind ie hem niet .

toen ik in de bios ging kijken zag ik dat de tijd en datum niet goed stond en hij van datum spring random van 2008 naar 2020 en 2099 enz als ik dan de goede datum in wil stellen bijft hij er van af springen en ik ken geen wijzigen opslaan in me bios als ik hem op nieuw op start staat alles weer anders ik heb al 3 batterije vervangen en werkt ook niet .

ik heb nu een andere hdd aangesloten en die werkt wel maar nog steeds doet me bios raar bij het opstarten zegt ie nog steeds cmos time and date pres f1 en ik ken nog steeds niets wijzeigen en opslaan dus doe ik maar f2 en laat ie windows soms wel soms niet en moet ik weer herstellen terwel ik de pc normaal had afgesloten

ps me andere hdd doet het gewoon heb hem laten testen in een computer winkel en hij deed het in een keer

iemand een oplossing of is het gewoon me ergste vrees en is me moederbord kapot
 
Misschien is er iets mis met de stekker waarin je je computer doet. Voor de rest heb ik geen idee.
 
Goedemorgen,

Of misschien bios batterij leeg al klinkt het wel vreemd wat je hebt..
 
lijkt me sterk dat de 2 nieuwe batterije die ik er in had gedaan leeg zijn eentje was nieuw uit de winkel :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Contacten nagezien/schoongemaakt/uitgebogen?
Indien in de bios veranderingen niet worden opgeslagen ligt het toch aan de stroomvoorziening ervoor (eeprom).
 
Hallo

Aanvullend op vorig bericht ....

Het een en ander controleren (of dit laten doen) met een multimeter .

Een vol batterijtje heeft een klemspanning die meer dan 3.00V bezit.

De + en - pool nooit tegelijkertijd met de vingers aanraken (ontlading / corrosie door huidsmeer)

Peter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan