Bios fout, daarna niet meer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wilmar

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2003
Ik heb een PC met een Asus p4p8x moederbord, Intel P4, 2.8ghz zojuist inelkaar gezet. Als ik nu opstart krijg ik de melding: Overclocking failure.Re-configure your system.
In de BIOS staat echter alles op standaard.
En als ik de bios afsluit, valt mijn beeldcherm op standby.
Druk ik dan op de resetknop, dan gaat wel het lampje van de HDD en de even knipperen, maar het beeldscherm en het toestenbord reageren niet.
Haal ik dan de netspanning eraf, en start dan weer op, dan krijg ik weer de melding over het overklokken.
Ik kan ook F2 kiezen,(load default and continue) maar dan krijg ik alleen een zwart scherm met een cursor.

Wie weet raad?

Reset het Bios eens met de CMOS clear jumper(zie handleiding) of haal het moederbord batterij er voor ±10 á 20 minuten uit.

Allebei gedaan. Nu reageert scherm en toestenbord helemaal niet meer bij opstarten!

weet je zeker dat je de processor er op de juiste manier op het moederbord geplaatst hebt?

Zoiets had ik dus ook met mijn pc, bleek dat ik de processor er verkeerd op had gezet. Wel de pinnetjes enzo in het moederbord, maar voordat je de processor plaatst moet je dat hendeltje 90 graden omhoog halen. Pas daarna de processor erin plaatsen en het hendeltje weer naar beneden doen.

Daarbij was mijn probleem opgelost.

Processor en alles zit OK. Ik kon op een gegeven moment ook langs de BIOS komen, via f2, heb toen Win XP geinstaleerd, moest opnieuw opstarten, en weer niet reageren. Daarna heb ik dus de bios gereset, en nu reageerd ie dus helmaal niet meer. Heb ook al alle hardware ontkoppeld, maar maakt niet uit. Krijg zelfs geen piep meer uit de PC speaker.

Hoi,

Wat voor voeding heb je in je nieuwe systeem zitten?

Hoe staan de processor instellingen in je Bios nu?

dat weet ik niet, want ik krijg geen BIOS.
Maar ik ga hem vandaag proberen om te ruilen bij informatique. Dus als het mee zit krijg ik een nieuwe.
Jullie horen het wel.
Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan