Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het piepje betekent, zoals hier al gesuggereerd, dat het geheugen getest wordt.
Een computer kan om een aantal redenen uit slaapstand komen, zoals netwerk activiteit. Het is logisch dat een computer in slaapstand of op standby "gewoon" opstart als de stekker er uit geweest is. De computer blijkt daarom in de war te zijn voor wat betreft de energiebeheer functies.
Bovenstaande quote moet je dus al lang uitgeprobeerd hebben maar je bent of vrij traag van begrip of werkt niet gericht naar een oplossing. Schakel energiebeheer uit en selecteer dat de uit knop gewoon de uit knop is.
Voeding was vorig jaar vervangen. Maar deze oplossing hou ik in de gaten.Kan ook maar zo een brakke voeding zijn....zou eens een andere proberen om te kijken of dat het oplost.
ACPI versie 2 heeft kleine verbeteringen die aansluiten bij veel moderne hardware in de computer.
"the addition of 64-bit addressing and device state and multiprocessor support" met dank aan superuser.com forums
We zijn nu bij versie 4 en dan heb je ook ondersteuning voor o.a. ambilight, server, PCI-E en USB3.
Je zou dus met het Enabled moeten overschakelen van ACPI naar ACPI 2.0
ACPI staat er om bekend dat het niet altijd goed werkt. Beide uitschakelen en van energiebeheer afzien is dan de enige optie.
Bij ATM moet je ook uitschakelen dat de computer uit slaapstand kan worden gehaald door modem, netwerk enzovoort. Daar staat verder dat de Uit knop de computer moet uitschakelen, als het goed is.
De oplossing is gebruik maken S3 ofwel 'Suspend to RAM'. Dit is een geavanceerde vorm van stand-by waarbij (vrijwel) alle onderdelen van de PC daadwerkelijk worden uitgeschakeld, inclusief alle fans...
Om van S3 gebruik te maken, dien je in de BIOS onder Power Options de optie ACPI Suspend Type op S3/STR te zetten....
Defecte condensator(en) kan ik me iets bij voorstellen maar "versleten" slaat echt nergens op, alsof je dagelijks connectors aan- en afkoppelt..Moederbord hadden ze vervangen, iets was versleten/zag versleten uit (pc 7 jaar oud).
Memtest test het ramm-geheugen, niet je HDD....Ik had MEM-test gedaan eerder, die gaf geen foutmeldingen. Dan zou de harddisk pc zelf in orde moeten zijn
Vreemd verhaal hoor...
Defecte condensator(en) kan ik me iets bij voorstellen maar "versleten" slaat echt nergens op, alsof je dagelijks connectors aan- en afkoppelt..
Moederbord zet je er in en in principe kom je er daarna nooit meer aan zolang het werkt.
Krijg de indruk dat ze zelf het probleem niet konden traceren, mede omdat jij de HDD thuis gehouden hebt, dat heeft je dus nu onnodig geld gekost.
Memtest test het ramm-geheugen, niet je HDD....
Maar afijn, laten we hopen dat het probleem nu weg is als je een ander AV-programma gebruikt.
Anders heb je toch nog een recente backup...Ik heb maar besloten pc weg te doen. Ga de komende tijd de bestanden overbrengen naar de laptop.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.