BIOS foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

EvertJan

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2000
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
2021
Mijn PC was defect en wilde helemaal niet meer opstarten.
Daar er nog garantie op zat heb ik de leverancier gebeld en deze zei dat het moederbord stuk was en dat hij deze zou komen vervangen.
De man is er geweest en heeft toen geconstateerd dat er nog meer mis was maar daar geen onderdelen voor bij zich had en heeft toen de PC meegenomen.
Na 6 weken !!! kwam de PC weer terug met de melding dat er een nieuwe CPU ingezet was. Daarna hebben we alles dus weer opnieuw moeten installeren. De melding van de BIOS is ons eigenlijk nooit eerder opgevallen omdat deze maar 1 of 2 seconden in beeld komt waarna hij Windows gaat laden. Dus wanneer deze melding voor het eerst verscheen durf ik niet te zeggen. Wel hebben we de helpdesk nog een keer gebeld en die vroeg ons de default BIOS te laden en het daarna nog eens te proberen. Het heeft dus niets geholpen maar de PC werkt verder wel goed.
Daarom dat ik het eerst via dit forum maar eens probeer want ik denk als ik de helpdesk weer bel dat ik 'm weer 6 weken kwijt ben en zolang kan ik hem eigenlijk niet weer missen i.v.m. mijn werk.

Ik was de foutmelding vergeten.
Deze komt tijdens het opstarten (in DOS) en is maar 1 of 2 seconden te zien. De melding is:

<BIOS>: BIOS Update data incorrect. CPUID=00000F24

Groeten
EJS

En deze update is geplaatst door de leverancier of door jouw.
Als het de eerste is dan zou ik maar weer bellen en zelf niet proberen de bios opnieuw te flashen.

Waarschijnlijk is het daar namelijk fout gegaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan