Bios gecrashed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shezaad

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 nov 2010
Betreft: Asus M3A78-PRO (mobo)

Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem. Bij het updaten van de Bios heb ik mobo gecrashed. Het systeem vroeg na het updaten via Asus update om opnieuw op te starten. Na deze daad kreeg ik een blanco scherm en heel veel spijt.

Ik heb reeds geprobeerd om dmv. cmos te resetten en de batterij eruit halen de bios te resetten, maar helaas geen verandering.

Nu las ik ook dat mijn mobo een Crash free Bios heeft?. De bios op een USB stick geladen en de comp aangezet, maar geen verandering.

Via het internet heb ik iemand gevonden om de bios-chip te reprogrammeren. Daar mijn mobo waarschijnlijk een gesoldeerde chip heeft en het bedrijf ver gevestigd is, is dit een kostbare onderneming.

Omdat ik mijn computer op dit moment hard nodig heb voor een tentamen volgende week overweeg ik een andere mobo te kopen.

Nu mijn vraag:
Moet ik alle (besturings) software opnieuw installeren als een ander mobo Asus mobo koop?

p.s Ik heb 2 gerenommeerde bedrijven hierover gebeld, maar kreeg geen eenduidig antwoord.

Verder sta ik open voor suggesties en of info over bedrijven in de buurt van Amsterdam die mij kunnen helpen.

Alvast bedankt.

gr.

Hoi,
om antwoord op je vraag te geven, in principe ja of je moet exact hetzelfde moederbord vinden. Kort geleden was er iemand hier met hetzelfde probleem klikkerdeklik
Succes.

Hallo allemaal,

Ik heb het probleem opgelost.
Bij het upgraden van de bios deed de HDMI uitgang het niet meer.
Waarom weet ik niet? Via de site van Asus erachter gekomen dat het een bekend verschijnsel is.
Dus gewoon via VGA aansluiten en de computer zijn werk laten doen.

Elk geval bedankt voor jullie reactie.

Groet,

Shezaad

Hoi,

bedankt voor de terugmelding dan weten we dat ook weer. Nu ik erover nadenk is het ook logisch want als het Bios geflashst wordt staat natuurlijk alles op de standaardwaarden ingesteld, maar dan moet je wel weten dat het scherm op een HDMI-uitgang is aangesloten. Dus we zijn zelf ook weer wat wijzer geworden.
Succes verder. :thumb:

Geen Dank,

Ik hoop dat ik iemand mee kan helpen.

Nog even enkele opvallendheden. Geen (cordless) USB toetsenbord aansluiten. Ik weet niet wat voor effect dat heeft? Verder hoef je geen instellingen in de bios te veranderen. Na de eerste keer opstarten kun je zo weer je HDMI aansluiten. Alles loopt dan weer OK.

Gr.

Farid

Geen (cordless) USB toetsenbord aansluiten
Omdat vóór de boot,dus als je het Bios in wilt of de veilige modus wilt starten, de usb-poorten (nog) niet geactiveerd zijn.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan