bios herkent harddisk niet, missing bootmgr

Status
Niet open voor verdere reacties.

scharrel

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2004
Berichten
22
hallo,
allereerst bedankt al vast voor de reacties.

mijn pc start niet meer op doordat het bios de harddisk niet meer ziet, hij ziet wel de twee dvd spelers en usb stations. de eerste melding was bootmgr missing. ik kan wel de win7 instaldisk gebruiken maar die ziet geen besturing systeem dus kan hij ook niet repareren. veilige modus kan ik opstarten maar het scherm blijft zwart, omdat er geen c schijf meer inzit.

ik heb de kabels vernieuwd waarvan ik zeker wist dat deze werkten van een andere pc.

ik heb er ook een andere HD in gedaan met het zelfde besturingssysteem, ook dit werkte niet.

ik heb de batterij er een tijdje uitgehaald en het jumpertje naast de batterij verplaats, met meerdere keren opstarten

ik kan er wel met repair dvds in maar die zien niet de HD, ook een partitiemanager ziet geen partities terwijl er twee opzitten.
het moederbord is een M3N78 van Asus

ik hoop dat iemand nog frisse ideeën heeft? :thumb:
gr
Charrel
 
Laatst bewerkt:
Heb je ook geprobeerd om een andere sata poort te gebruiken of er een te nemen waar nu een dvd speler zit?
 
hoi, dank je voor het mee denken.
de dvd spelers hebben niet zo een kleine sata stekker maar ik denk de ouderwetse grote stekker.
er komt uit de voeding wel een satakabel met twee brede stekkers en beide geprobeerd, de smalle kabels heb ik op verschillende poorten geprobeerd daar heb ik 3 rode en twee zwarte van.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Indien je BIOS de harde schijf nog wel kan zien en de harde schijf nog reageert, kun je in de windows7 recovery console proberen de cruciale sectoren te herstellen.

Let wel, dit zou nooit zomaar mogen gebeuren. Tenzij een Virus of andere malware een aanval heeft gedaan op je harde schijf moet je er terdege rekening mee houden dat de schijf is overleden / aan het overlijden is.
 
nog een keer dan, zoals ik al vertelde ziet de bios de hd niet allen de twee dvd spelers, de recovery kan je dan niet gebruiken omdat de win7 dvd nu eenmaal geen hd ziet. ik heb er een tweede hd ingehangen van een andere pc maar dit geeft het zelfde resultaat en ik weet dat deze hd perfect werkt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb ik gelezen, maar dat zou alleen moeten kunnen als je poort op het moederbord defect is en die heb je al een aantal geprobeerd.

Kun je deze harddisk ook in de andere computer proberen en kijken of dat werkt? Dan blijf namelijk een kapot moederbord als een van de weinige mogelijkheden over.
 
dank je ga ik meteen proberen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hoi zo moest even werken een paar dagen dus ff een late reactie, ja geprobeerd in een andere pc win7 opnieuw geinstaleed en werkt goed. ik zag in het bios dat er bij sata staat:
sata1 niet herkent
sata2 niet herkent
sata3 niet herkent
kan het zijn dat de sata drivers er uit zijn?
 
De bios heeft geen drivers. op dat niveau communiceer je erg dicht tegen de hardware. Als je hard disk in prima staat blijkt te zijn moet je er mee rekening houden dat dus de sata controller van het moederbord defect is, of mogelijk ergens een setting verkeerd in de bios, maar dat heb ik zelf nog nooit van gehoord
 
ik denk dat je gelijk kan hebben wat betreft de controllers, ik ben nu net bezig om op een ander sataschijf win7 te installeren maar zo te zien blijft hij hangen. waarschijnlijk omdat hij de hd niet ziet. lukt dit niet dan haal ik een dvd brander er uit en sluit een oude hd aan ik geloof dat dat ide heet die aansluiting? het zijn die ouderwetse platte brede kabels met zo een grote stekker.
het moederbord is een asus m3n78

ik heb in tussen de schijf in een andere pc succesvol geïnstalleerd me win7 dus de hd is niet stuk.
 
Laatst bewerkt:
Kheb het probleem ook gehad

Insert de Recovery Disk En dan Commant prompt openen en dan :

format c:

Tikken en enter en laat hem ze werk doen en pc opnieuw op starten en windows installeren maaar !! klaar.
 
@mikederoo: Zal weinig uithalen in eerste instantie aangezien er geen schijven gevonden werden dus een format c zal ook niet werken.
Daarbij dit topic al paar maandjes oud en mogen in ruste blijven;)

Tijd voor een slotje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan