Bios herkent harde schijf niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom? Wat zou de aanleiding dan zijn om dat te doen?

Dat van apparaatbeheer kan natuurlijk inderdaad niet(:confused: )
Maar ik heb zelf vaak aan de lijfe ondervonden , nadat ik de kabels weer losmaakte en daarna weer goed inplugde het probleem van harddiskfail opgelost was en vooral met wat oudere computers.
mijn zoon had voorheen een compaq 133mhz ( ja ja,ze bestaan nog ) en kreeg om de zoveel tijd,deze melding.
vandaar

Maar als een kabel los zou zitten, dan was het toch niet mogelijk om met bv. norton ghost spullen van de schijf af te halen en te kopieren enz.

Maar als een kabel los zou zitten, dan was het toch niet mogelijk om met bv. norton ghost spullen van de schijf af te halen en te kopieren enz.
hij zit wel vast, maar niet goed. vandaar dat ik even dacht dat dat het misschien kon zijn.
afijn als dat de oplossing niet was/is , is dat spijtig.
ik denk verder mee, en als ik je kan helpen,hoor je het.

suc6

Leen / huur / steel / kaap / koop tijdelijk een of andere oude hdd en hang die ipv die probleemschijf even als master. Zo kom je geen mm verder.

Hoi !

@Pasja e.a.: als het bios de HDD niet herkend klopt er iets niet met de MBR of is de printplaat van de HDD doorgebrand!

De schijf in een andere PC als slave hangen biedt mogelijk zekerheid over de exacte oorzaak (doe ik trouwens als eerste in dit soort gevallen !)

@T.S.: Andere HDD als systemdisk installeren en probeer daarna deze als slave erbij te hangen om te kijken wat je nog aan gegevens kunt redden !

Greetz,

Harry.

Haal de werkende schijf eraf en laat die master eraan hangen, start op met die UBCD, zoek TestDisk op en controleer daar de MBR en Bootsector mee.

Lange pier, de master is de NIET werkende schijf en de huidige slave WAS vroeger de master, maar omdat 'ie vervelend deed, is 'ie slave geworden met een nieuwe hdd als master en die nieuwe hdd is nu de probleemschijf!

Laatst bewerkt:
Lange pier, de master is de NIET werkende schijf en de huidige slave WAS vroeger de master, maar omdat 'ie vervelend deed, is 'ie slave geworden met een nieuwe hdd als master en die nieuwe hdd is nu de probleemschijf!

Nee, het heeft niet geholpen.

Als ik de pc opstart en de bios start dan is hij nog steeds 1 minuut aan het zoeken naar de ide controllers en dan geeft hij de schijven weer, en dan staat er weer primary master disk fail, press f1 or del.

Is er anders geen programma die de hardeschijf zelf controleert op fouten, want de programma's op de boot disk snapte ik niet, en waren heel vaag.

Al met al verwarrend, maar het gaat erom dat alleen die flutschijf eraan hangt, zonder de andere schijf.

dus de master (die die fout aangeeft) laat ik gewoon op zijn plaats hangen, en de slave (waar ik eerder probleem mee had) haal ik eraf?

De schijf waar je problemen mee hebt laat je juist zitten, eventueel als master, anders kun je er ook niet op kijken metTestDisk.:)

En hoe kan ik dat programma op laten starten, want het programma heeft het over zet het op een opstartbare schijf, hoe doe ik dit dan, en hoe start ik het programma dan op??

MVG daniel

de cd of de harde schijf??? Ik heb de harde schijf nog niet in andere pc gezet, maar windows enz.. herkennen de h schijf wel, maar TestDisk niet

Het probleem is opgelost! :D Het probleem was de 2de hardeschijf (slave) die voorheen problemen gaf. Het bleek dat deze zat te ouwehoeren, en het verwijderen van deze schijf heeft het probleem opgelost. ik wil iedereen bedanken voor zijn inzet, en oplossingen!

mvg Daniel

Hoi !

Goed zo !

Zet je de vraag ook even op "opgelost" ?

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan