BIOS herkent hardware niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

wvink

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2002
Berichten
11
Heb een tweede harde schijf geplaatst en nu wordt de secundary slave niet meer herkend wat ik er ook aanhang. Ik heb nu primary master 80 GB Maxtor, primary slave Lite On CD-RW, secundary master 20 GB Maxtor en secundary slave Samsung DVD player.
Het BIOS kan niets vinden als sec. slave en als ik zelf aangeef dat er een CDROM aanhangt krijg ik bij opstarten de foutmelding ATAPI not compatible.
Ik hen een Gigabyte 7VRXP moederboard met dubbel BIOS. Wie weet meer?

Wim
 
weet niet hoor, waarschijnlijk de jumpers niet goed staan. (achterop de harde schijf/cdrom speler)
anders zitten de kabels denk ik niet goed. Haal ze ff los en zet ze opnieuw erin. als dat niet werkt, ligt het aan het bios, maar het klinkt als hardware...
 
Ik heb echt alle kabels al tig keer losgehad en weer vastgemaakt. Hetzelfde geldt voor de jumpers.
 
herkenning

Heb je de kabels zelf al gecontrolleerd?

Maw. andere ide kabels gebruiken. (die gaan vaker kapot dan menigeen denkt)

Reset je bios eens als niets helpt.

Grtz...

Ps.:

O ja, dit is misschien een domme opmerking maar je hebt de pc toch helemaal uitstaan dus zonder spanning op de voeding?
 
Andere IDE kabels heb ik ook al geprobeerd.
Mijn BIOS resetten, hoe doe ik dat?
 
Geplaatst door wvink
Ik heb nu primary master 80 GB Maxtor, primary slave Lite On CD-RW, secundary master 20 GB Maxtor en secundary slave Samsung DVD player.

Wim
Probeer 'ns de CDRW en DVD om te draaien...
 
bios resetten

Mijn BIOS resetten, hoe doe ik dat?

De jumper even verzetten (zie afbeelding)

De afbeelding is een snapshot van jouw moederbord.

attachment.php


De clear cmos even verzetten en opnieuw opstarten.

Grtz...
 

Bijlagen

  • cmos.jpg
    cmos.jpg
    41,6 KB · Weergaven: 122
Laatst bewerkt:
Bios resetten levert ook al niets op.
Ik denk dat ik maar een gecombineerde DVD speler/CD writer koop. Iedereen in ieder geval bedankt voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan