BIOS herkent HD niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

schumif1

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2007
Berichten
94
hoi,

ik heb net een nieuwe computer gekocht, maar op een of andere manier kan de BIOS mijn harde schijf niet zien. volgens mij zitten alle kabels goed vast. hierdoor kan ik er ook geen besturingssysteem op zetten omdat ik geen HD aan kan geven waar het besturingssysteem op moet worden geïnstalleerd. wie kan mij helpen om ervoor te zorgen dat mijn HD wel wordt herkend???

nog wat specs:
mijn moederbord: http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=ALiveNF5-eSATA2+&s=n

HD: http://www.seagate.com/ww/v/index.j...b01e010VgnVCM100000dd04090aRCRD&reqPage=Model

greetz,

martin
 
Hoi !

Manual van je mobo doorlezen om te kijken voor de juiste settings bij een SATA-HDD !

In elk geval de SATA-drivers kopieren van de MOBO-CD en op een floppy zetten.

Of downloaden van de Asrock-link (nForce driver package)

Opstarten van de Windows CD, direct daarna als het gevraagd wordt op F6 trommelen, daarna de floppy in de floppy-drive.

Greetz,

Harry.
 
maar wanneer moet ik dan op F6 drukken?

Als ik in het Windows vista installatiemenu de drivers ga zoeken, vindt hij alleen drivers waarvan hij zegt dat ze niet compatible zijn met de hardware:confused:

moet ik dan toch de driver gevbruiken??

greetz,

Martin

p.s. Ik gebruik SATAII en het zijn gewone SATA drivers, maakt dit nog verschil?
 
Laatst bewerkt:
Staat toch perfect in de manual hoe je met de driver cd die drivers kunt installeren?
 
ik heb slechts één HDD, dan kan ik toch geen RAID gebruiken?

p.s. ik heb geen floppydrive erin zitten, kan ik ook mijn usb-stick ervoor gebruiken
 
Laatst bewerkt:
Sorry hoor maar het staat gewoon in de manual wat ik al eerder schreef, lees dat eens, dat is toch niet zo moeilijk?:confused:
Je hebt geen raid drivers en geen floppy nodig.
 
ik heb de manual doorgelezen, heb de settings goed staan en toch lukt het nog niet. Zonder besturingssysteem krijg ik het niet voor mekaar om de drivers te installeren. als ik namelijk via de windows vista installatie de drivers wil installeren zegt ie: de installatie is mislukt.
 
OnBoard IDE Controller
Use this item to enable or disable the “OnBoard IDE Controller” feature.
OnBoard SATA Controller
Use this item to enable or disable the “OnBoard SATA Controller” feature.
SATA Operation Mode
Use this item to adjust SATA Operation Mode. The default value of this
option is [non-RAID]. If you want to operate RAID function on SATA / SATAII
HDDs, please select [RAID].
* If you select [RAID] mode, SATA / SATAII HDDs can not be accessed until you finish
configuring RAID functions in NVIDIA BIOS / Windows RAID Utility.
eSATAII Support
Use this item to enable or disable eSATAII support. This item appears only
when “SATA Operation Mode” is set to [RAID]. The default value is [Enabled].
Configuration options: [Enabled] and [Disabled]. If you set this item to
[Enabled], eSATAII ports cannot support RAID functions. If you set this item
to [Disabled], eSATAII ports can support RAID functions.

If you want to install Windows Vista on your SATA / SATAII HDDs without RAID functions, please follow below steps.
Using SATA / SATAII HDDs and eSATAII devices with NCQ and Hot Plug functions.

STEP 1: Set Up BIOS.
A. Enter BIOS SETUP UTILITY Advanced screen IDE Configuration.
B. Set the “SATA Operation Mode” option to [AHCI].

STEP 2: Install Windows Vista OS on your system.

Insert the Windows Vista / Windows Vista 64-bit optical disk into the optical
drive to boot your system, and follow the instruction to install Windows Vista /
Windows Vista OS on your system. When you see “Where do you want to
install Windows?” page, please insert the ASRock Support CD into your optical drive,
and click the “Load Driver” button on the left on the bottom to load the NVIDIA AHCI
drivers. NVIDIA AHCI drivers are in the following path in our Support CD:
.. \ I386 \ Vista32_AHCI (For Windows Vista OS)

After that, please insert Windows Vista disk into the optical drive again to continue the installation.

Using SATA / SATAII HDDs and eSATAII devices without NCQ and Hot Plug functions

STEP 1: Set Up BIOS.
A. Enter BIOS SETUP UTILITY Advanced screen IDE Configuration.
B. Set the “SATA Operation Mode” option to [non-RAID].

STEP 2: Install Windows Vista OS on your system.


Doe de rode gedeelte van de gebruiksaanwijzing.
 
Ik heb dat rode deel al geprobeerd, maar dat werkt niet.

hebben jullie nog andere tips?
 
Laatst bewerkt:
Zelfde probleem

hoi
ik heb zelf ook een pc gebouwd en zit met het zelfde probleem. Alleen heb ik een andere hardeschijf en moederbord.Ik heb een WD CAVIAR 320GB S-ATA. En m'n moederbord is een Asus m2n-mx. Ik vind het heel raar want een andere hardeschijf(Maxtor 160 GB) kan ik wel gewoon vista op instaleren en die word wel gezien in mn bios.Weten jullie mischien waar het aan kan liggen
Greetzzz.:confused:
 
Heei hou maar beter op ik heb het vermoeden dat je Hardeschijf naar de grootjes is.Ik ben naar de winkel gegaan en heb de situatie uitgelegd.Die man heeft ff m'n hardeschijf op hun testsysteem aan gesloten en daar deed die het ook niet.Als ik jou was zou ik maar een keer bij zoon computerwinkel langs gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan