Bios Hp 7600 small from factor "SATA weg?"

Status
Niet open voor verdere reacties.

JordyBarneveld

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2007
Goede avond,

Ik heb een Hp desktop en heb net nieuw intern geheugen geplaatst... Maar tot mijn verassing start de computer niet meer op. Ik kom nog wel af en toe in mijn boot menu. Daar zie ik in de volgorde van opstarten alleen geen sata schrijf staan. Ik weet niet al te veel van computers maar het lijkt me logisch dat de harde schrijf daar wel bij moet staan. hoe kan ik dit doen?

zelf zie ik namelijk iets bij "geavanceerd" > PCI apparatuur misschien moet ik daar iets doen of moet ik een 1 of andere driver voor die SATA schrijf draaien.. ik weet het niet

Ik hoop alleen niet dat hij stuk is....

Help mij
Jordy

En als je het reepje er weer eens uithaalt? Ook even controleren of alle kabels nog goed vast zitten.

Dat reepje heb ik ondertussen weer eruit gehaald. Ik heb ook al de fabrieksinstellingen weer terug gezet. Ik ben alleen benieuwd of er iets anders in de bios aangefinkt moet worden. Ik hoor ook de harde schrijf niet draaien tijdens de bios...?? Kan dat een indicatie zijn dat hij niet meer doet of is het echt een instelling.... ?

Eerst even alles op een rijtje voor we verder gaan:

De computer start niet meer op zich je.

Maar wat gebeurt er precies wel en niet, staan er meldingen op je beeldscherm, wat zie je gebeuren??

Hij start wel maar blijf hangen en vraagt op een gegeven moment (na een lange tijd) welke bron hij moet kiezen voor boot. (ik hoop dat ik het goed omschrijf..)

En je weet zeker dat je niet per ongeluk een kabeltje van de harddisk / moederbord losgetrokken hebt?

er zitten twee sata aansluitingen op het moederbord en ik dacht misschien moet de kabel op de andere aangesloten worden? Maar dat heb ik ook al weer terug gedaan

En in je harddisk zitten ook nog twee kabels goed vast, de Sata kabel en de voedingskabel??

ja beide zitten vast alleen hoor ik de schrijf niet draaien maar dat kan ook komen door dat ik in de bios zit

En je hebt in de bios echt helemaal niets veranderd??
Hoe staat de boot-volgorde nu precies in de bios??

Als alles goed aangesloten zit, vermoed ik een HD die de geest heeft gegeven. Probeer die HD eens in een andere pc, kijken of er nog wat te redden valt.

daar doet hij dus ook niets lijkt me duidelijk,,, jammer had op een instelling gehoopt?
***** m oetik op zoek naar een nieuwe. Is dat SATA nou echt sneller want dit is al de tweede hd anders koop ik een normale

en hoe zou het nou kunnen dat hij kapot gaat bij het verwisselen van een intern geheugen???

Ik ben er helemaal niet van overtuigd dat je harddisk stuk is!!

Vandaar dat ik steeds vraag hoe je bios nu ingesteld staat maar ik krijg het antwoord niet.....

Sorry,

Ik kom nu weer even niet in de bios. maar wat ik net zag staat er in den bios het volgende.

USB
Netwerk (weet niet exact meer) met een adapter nr ofzo

deze twee opties heb ik.

Wanneer dat er alleen staat en je niet kunt kiezen voor de harddisk, maar OOK NIET voor b.v. de cdrom/dvd speler, dan lijkt het er veel meer op dat je moederbord is overleden en niet je harde schijf!

Wellicht bij het plaatsen van het geheugen geen polsbandje gedragen, niet jezelf even "ontdaan" van statische electriciteit en op die manier sluitiing in je moederbord veroorzaakt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan