Bios in 2 delen verdeeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

maretakje

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2002
Ik heb probleem om mijn bios instellingen te wijzigen doordat ik mijn bios niet helemaal kan lezen.
Mijn bios is in 2 delen verdeeld ik zie aan de bovenkant van mijn monitor het bovenste deel vd bios dan in het midden een stukje niets en dan het onderste deel van de bios.

Nu wil ik een wijziging aanbrengen zodat hij als 1e vanaf de cd rom start omdat ik Gparted wil gebruiken maar ik kan deze wijziging niet helemaal door voeren omdat ik niet precies kan lezen welke handeling ik moet verrichten.
Het is de 1e keer dat ik dit zie op mijn comp voorheen was het wel goed, weet niet hoelang dat geleden ik ben eigenlijk nooit in de bios bezig.

Wie weet raad hoe ik hem weer in 1 deel kan zien en een wijziging kan aanbrengen.:o :o

Probeer het eens met een biosreset, spanning eraf, en met de clr cmos jumper de bios leegmaken, of de batterij er een 10 tal minuten uithalen.

Zal het eens proberen met de batterij eruit te halen aangezien ik niet precies weet wat je bedoelt met clr cmos jumper de bios resetten.
Je hoort er wel van of het gelukt is.

Heb batterij eruit gehaald maar dat heeft niets geholpen.

Ondanks het probleem met het lezen vd bios heb ik toch nog veranderingen kunnen aanbrengen.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan