Ik heb via de ide kabels twee nieuwe harde schijven als master aangesloten op mijn pentium 3. Maar er wordt nu slechts 1 van de 2 cdrom stations gevonden, terwijl voordien (toen er één harde schijf was aangesloten) ze allebei werden gevonden (nu zijn ze dus allebei slave, vroeger was er een slave en een master). De harde schijven zijn nu allebei master en die worden dus wel gedetecteerd.
Ik heb al eens andere ide kabels aangekoppeld, zonder resultaat.
Oorspronkelijk draaide de pentium 3 met 1 harde schijf en 2 cdrom stations, dus misschien is het iets in mijn bios waardoor slechts drie dingen gedetecteerd worden? Ik heb al eens in mijn bios gekeken en bij standaard cmos setup heb ik primary & secundary master & slave allemaal automatisch laten detecteren.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat dat 2de cdrom station ook gedetecteerd wordt?
Ik heb al eens andere ide kabels aangekoppeld, zonder resultaat.
Oorspronkelijk draaide de pentium 3 met 1 harde schijf en 2 cdrom stations, dus misschien is het iets in mijn bios waardoor slechts drie dingen gedetecteerd worden? Ik heb al eens in mijn bios gekeken en bij standaard cmos setup heb ik primary & secundary master & slave allemaal automatisch laten detecteren.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat dat 2de cdrom station ook gedetecteerd wordt?