BIOS instelling voor opstarten PC is niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

theobakker

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Berichten
519
Op een Compaq PC wil ik WIndows XP opnieuw installeren. Daarvoor doe ik de CD in de CD speler in de verwachting dat bij het opstarten om installatie via de CD wordt gevrraagd. Dat gebeurt echter niet. Ik heb in de BIOS gekeken maar het lukt niet om bij het opstarten van de PC altijd uit te gaan van de CD speler. Het enige wat ik in BIOS kan aangeven is opstart via C of A. Wat moet ik doen om die instelling in BIOS te veranderen?
 
tijdens het opstarten van de laptop dus voor het windows scherm F1 of F2 indrukken.
Je krijgt dan een bootmenu.
kun je kiezen hdd of cd rom
 
Het is jammer maar het gaat niet om een laptop maar om een desktop. Het indrukken van F1 of F2 heeft nu geen effect. Een andere oplossing mogelijk?
 
Bij iemand anders doet zich een vergelijkbaar probleem voor. Daarbij gaat het om een PC zonder merk maar met een moederbord van Asus P5b. In de BIOS is als 1e opstart de A drive genoemd en als tweede de CDrom. Als derde staat de C schijf. Als ik echter de installatie CD van Windows XP in de CDrom doe krijg ik bij het opstarten ook hier niet te zien de de installatie vanaf de CD kan plaatsvinden. Het eerder geinstalleerde WIndows XP verschijnt dan. In de BIOS heb ik geprobeerd de eerst opstart te veranderen naar CDrom maar er valt helemaal niets te veranderen. Iemand een idee wat ik hiermee kan?
 
Is de cd dan wel opstartbaar? Is het een orginele of een gekopieerde? Als ze gebrand is moet dit wel op de juiste manier gebeurt zijn zodat ze bootable is
 
Het gaat om een door Microsoft geleverde CD met Windows XP Professional.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan