bios instellingen optimaliseren

• Onderwerp starter Onderwerp starter peko
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

peko

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2006
Hoi,

Tijdens mijn vakantie is de comp zonder spanning geweest. Waarschijnlijk heeft de batterij van het moederbord het niet zolang uitgehouden en zijn de instellingen na het aansluiten en opstarten van de machine naar standaard gezet. Dus startte hij niet meer op. (XP staat op SATA schijf en deze wordt niet standaard als eerste benadert. Zelf deze instelling gewijzigd dus start wel weer op. Wie kan mij vertellen wat de beste BIOS-instellingen zijn of is daar een progje voor.
Het betreft een GigaByte GA-8KNXP V2.0 met twee SATA HD's en 1 IDE HD.
Opstart-partitie op SATA 1

Grt en alvast bedankt voor de reactie/advies
P.

Ik heb hetzelfde bord maar dan de eerste versie (Rev1.0), normaal zou het Bios al goed ingesteld zijn, als jij je SATA al hebt ingesteld. Er is geen programma om je Bios inte laten stellen. Wat je nog kan proberen is in het Bios de CTRL+F1 in te drukken, ik krijg dan nog meer instel opties(weet niet of dat nog in Rev2.0 zit). Je krijgt dan ook een optie "Top performance", die zou je op Enabled kunnen zetten en dan Save an Exit(F10).

Als je verder niet bekend met het Bios bent, niet gaan proberen wat nou goede instellingen zijn.

Bedankt voor het advies. Zal kijken of het mogelijk is. Moet wel zeggen dat de computer lekker draait alleen het opstarten duurt lang. Maar dat zal wel komen door de hoeveelheid progs die geladen worden tijdens het opstarten.

Grt P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan