Bios instellingen uitleg...

Status
Niet open voor verdere reacties.

ojan

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 apr 2001
Berichten
1.566
Hallo,

weet er iemand een site waar al de bios instellingen uitgelegd staan, en wat je er mee aan kan...

THX
 
ok: ik ga ze straks eens bekijken... Alvast bedankt!
 
batterij moederbord

het lichtje van mijn scrollmuis blijft branden als de pc uitstaat. ook het toetsenbord schijnt spanning te houden. nu zit er achter op de pc een uit/aan schakelaar. Als ik deze uitzet, verdwijnt ook het lichtje van mijn muis. mijn vraag is of het kwaad kan voor de batterij op het mobo als ik deze schakelaar s'nachts uitzet? ik meen ergens gelezen te hebben dat de cmos batterij altijd spanning moet hebben. wie helpt mij uit de brand ? groetjes

senior
 
Re: batterij moederbord

Geplaatst door senior
het lichtje van mijn scrollmuis blijft branden als de pc uitstaat. ook het toetsenbord schijnt spanning te houden. nu zit er achter op de pc een uit/aan schakelaar. Als ik deze uitzet, verdwijnt ook het lichtje van mijn muis. mijn vraag is of het kwaad kan voor de batterij op het mobo als ik deze schakelaar s'nachts uitzet? ik meen ergens gelezen te hebben dat de cmos batterij altijd spanning moet hebben. wie helpt mij uit de brand ? groetjes

senior

in principe laat je de spanning altijd op de pc...

Maar waarom stoort dat licht je je zo? Staat de pc in je slaapkamer?

Dat lijn ledjes, en dat verbruikt niks...
 
batterij moederbord

bedankt voor je reaktie, maar dit is geen antwoord op mijn vraag. deze was of het schadelijk was de spanning weg te halen van het batterijtje via de aan/uitschakelaar acherop de pc. groetjes

senior
 
Dit is ook geen antwoord op je vraag, maar doe het maar eens een tijdje, je pc schakelaar afzetten. Fysiek gaat hij er niet van stuk, maar als je batterijtje zwak is zullen de bios instellingen sneller verloren gaan...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan