bios-instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

verstroger

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2001
Zijn er programma's die het mogelijk maken om de bios-instellingen in een apart bestand te zetten of om die instellingen uit te printen?

mvg

verstroger zei:
Zijn er programma's die het mogelijk maken om de bios-instellingen in een apart bestand te zetten of om die instellingen uit te printen?

mvg

Zover ik weet niet. De bios(basic input output system) laat da hardware van je pc met de software communiceren om het gemakkelijk te zeggen. De bios instellingen worden opgeslagen in de CMOS als ik het goed zeg. De batterij van de bios zorgt ervoor dat de systeeminstellingen worden onthouden.

Voor een pc is dit de koppelingssoftware tussen hardware en operating system. Het BIOS bevindt zich in ROM-chips en omvat de data voor de communicatie tussen de verschillende onderdelen van de computer. Het wordt gebruikt door het besturingssysteem, dat in de meeste gevallen niet in de computer zelf is opgeslagen, maar iedere keer bij het aanzetten van de computer in het geheugen moet worden geladen vanaf de harde schijf.

bron: computerwoorden.nl

Met Tweakbios kun je wel de instellingen zien in windows, zou ze er niet mee veranderen, het progje is niet meer geupdated, de laatste jaren.

Ik heb het programma geprobeerd.
Hij voert het prog uit in een dos-venster. Verder komt er niets op het scherm.
Hoe moet dit prog dan draaien onder Windows?

Mvgr

Sorry, had het progje nog in mijn hoofd zitten, uit de dos/95/98 tijd, figuurlijk dan, maar dat werkt idd niet onder NT.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan