bios instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

harmpieter

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
Hallo allemaal, ik heb bij het veranderen van de bios (ik wou de opstartvolgorde veranderen) ook perongeluk andere instellingen veranderd.Nu krijg ik elke keer dit scherm:

Award modular BIOS v4.51PG, An Energy Star Ally
Copyright (C) 1984-99
GREEN AGP/PCI/ISA SYSTEm
PENTIUM II CPU at 300MHz
Memory test: 196608K OK

Award Plug And Play BIOS Extension v1.0A
Copyright (C) 1999, Award Software, Inc
Detecting IDE secondary Slave...None

CPU is unworkable or has been changed. Please recheck - CPU SOFT MENU

Press F1 to continu, DEL to enter SETUP
06/28/2000-i440BX-W83977-2A69KA1EC-SS

De computer werkte hiervoor redelijk, was erg traag en ik wouw XP er opnieuw instaleren, maar ook nadat ik de opstartvolgorde had veranderd wou de pc niet in de cdrom opstarten.

Wie kan mij helpen

Probeer de machine in de Bios eens op standaard Defaults te zetten.
BTW. dat ding is wel erg oud hoor en ik vrees dat XP een beetje te veel van het goede is.

CrashPuppy

Hey CrashPuppy, ik had dat al geprobeerd maar dat hielp niets. Ik ben nu zover dat de regel met "CPU is unworkable or has been changed. Please recheck - CPU SOFT MENU"
niet meer verschijnd, maar nu start de pc niet door. ik krijg eerst een zwart scherm met voorkeuren(windows in een veilige modus opstarten, of met opdrachtpromt, met netwerk, ectect. Daarna een nieuw zwartscherm en in de linkerbovenhoek knippert het witte streepje, en verder gebeurd er niets, het blijft zo staan.

Hoi !

CD-speler als eerste in de opstartvolgorde zetten, opstarten van de XP-CD en de herstel-console gebruiken.
http://support.microsoft.com/kb/307654/nl ; scrollen naar: de herstelconsole gebruiken.

Intrommelen:

chkdsk /r

fixboot

fixmbr

alles gevogld door " enter".

Nu zou je PC weer moeten opstarten.

Snel zal het niet gaan: PC is niet geschikt voor XP.

Greetz,

Harry.

De vraag is eigenlijk....
Wat voor processor zit er in jou machine.

In je bios kun je waarschijnlijk ook je CPU settings aanpassen (type? FSB? Multiplier?)
nu denk jou machine dat je een PENTIUM II CPU at 300MHz
Maar ik vermoed dat dat niet klopt.....

Hey,
Ik heb cdspeler als eerste gezet met cd er in, maar de pc wil niet opstarten in cd.
Hoi !

CD-speler als eerste in de opstartvolgorde zetten, opstarten van de XP-CD en de herstel-console gebruiken.
http://support.microsoft.com/kb/307654/nl ; scrollen naar: de herstelconsole gebruiken.

Intrommelen:

chkdsk /r

fixboot

fixmbr

alles gevogld door " enter".

Nu zou je PC weer moeten opstarten.

Snel zal het niet gaan: PC is niet geschikt voor XP.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan