Bios loopt vast na hardware herkenning (harde schijf, DVD)

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrfender

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 nov 2010
Hallo daar,

Mijn Bios loopt vast na hardware herkenning (harde schijf, DVD).

Dit probleem doet zich voor nadat ik de harde schijf heb geformatteerd (NTSF) en vervolgens heb geprobeerd Windows XP hierop te installeren. Nadat de Windows bestanden waren gekopieerd kon hij tijdens de re-boot het besturingssysteem niet starten (voor installatie).:confused:
Vervolgens heb ik opnieuw de harde schijf geformatteerd (NTSF snel). En opnieuw de Windows bestanden laten kopiëren. Na deze re-boot kreeg ik de bovenstaande vastloper.:shocked:

Als ik mijn harde schijf los koppel, dan start boot de pc wel (met DVD speler).

Hierna heb ik mijn harde schijf in een andere pc gestopt en blijkt de schijf gewoon benaderbaar te zijn. Geen gekke meldingen d.m.v. chkdsk. Dus daar opnieuw de harde schijf geformatteerd, maar geen resultaat. De bovenstaande vast loper blijft.:evil:

Kan iemand mij misschien helpen?
Alvast bedankt.

Groeten,
Jan

heb je goed gepartitioneerd???
Als de pc nog met pata werkt,heb je de master en slave goed ingesteld???

SATA/Master/Slave/Partitie-vraag

De harde schijf en de DVD speler zijn inderdaad aangesloten middels SATA. Maar ik neem aan dat je hier de drivers van het moederbord bedoeld? Deze heb ik overigens niet aangepast. Hoe zou ik dit kunnen controleren?

Wat betreft de partities. De harde schijf heeft maar één partitie ingesteld (ongewijzigde situatie vergeleken bij fabrieksinstellingen). De harde schijf staat als master ingesteld.

Alleen als ik de harde schijf los koppel. Als mijn harde schijf gekoppeld is, dan kan ik dit niet.

wat als je een andere harde schijf leent? en probeert?

Dat is misschien ook nog een idee. Maar ik vind het zo vreemd dat wanneer ik de harde schijf in mijn andere computer zet en hier een chkdsk op uitvoer er helemaal geen problemen zijn met de harde schijf. En ik ook zonder problemen deze schijf kan benaderen.

lol als je niet verder komt dan de bios ;P.
ik zou een andere hdd gebruiken en deze ruilen of verkopen of wat je ermee wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan