Bios Master Password

Status
Niet open voor verdere reacties.

goretis

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2008
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem. Sinds gisteren blokkeert mijn laptop omdat ik het wachtwoord niet meer weet. Het gaat hier om een Acer Travelmate 5730 als ik tot 3 keer toe het verkeerde wachtwoord heb ingetypt krijg ik het volgende. System Disabled [11949]. Wie kan mij helpen aan een master bios password? Of heeft iemand nog een ander idee? De cmos resetten werkte ook niet. Het type bios is trouwens phoenix maar welke versie er van weet ik niet.

Bij voorbaat dank

Laatst bewerkt:
Probeer 1 van de volgende eens;
BIOS, CMOS, phoenix, and PHOENIX

Hoe heb je de CMOC gereset? Wel met de accu eruit en de stroom afgekoppeld?

hoi crash,

Bedankt voor je reactie. Deze wachtwoorden had ik al gevonden maar werken helaas niet. Ik heb geprobeerd de cmos via een tooltje te resetten maar nu kom ik er helemaal niet meer in. Ik weet echter ook niet waar de cmos zit. Heb op het moederbord gekeken maar ter vergeefs niet kunnen vinden.

Je zal moeten zoeken naar het moederbord batterijtje. de accu eraf halen en de stroom eraf, dan het batterijtje eraf voor een minuut of tien. Daarna batterijtje weer terug, accu terug en stroom erop. Dan is het Bios gereset en kijk of het password ook gereset is.

Weet je misschien waar ik dat kan vinden in deze laptop? Of hoe het aangeduid staat. Want ik kan het niet vinden.

Nee weet niet waar die batterij zit. Heb gezocht met Google, maar kon geen tekening van het moederbord vinden.

Hoe is het nu gelukt?

PS als het opgelost is kun je de status van de vraag op "Opgelost" zetten rechts onder op de pagina.

ik heb hetzelfde probleem, maar ik ben er nog niet uit hoe jij het opgelost hebt.

als ik acer bel zeggen ze dat ik hem moet opsturen, maarja dan moet ik gaan betalen, daar zit ik natuurlijk niet op te wachten.

ik kan trouwens niet meer naar windows ofzo, weet niet of jij dat nog wel kon?

Heb het opgelost via een bios password generator.

Mag ik vragen welke je gebruikt hebt? Ik heb werkelijk ALLES geprobeerd.... hele laptop open gehad om batterijtje te zoeken, tevergeefs... waarsch. zit ie gesoldeerd ergens.

Daarnaast allerlei tools gebruikt om CMOS te clearen, noem maar op... (hirens boot cd)..

Zou het echt super vinden als je me de goede kant op kan sturen :)

gr

(Bios versie is bij mijn Travelmate 5730 trouwens Phoenix 1.19... )

Laatst bewerkt:
Hoi Sjorro,

Dit heb ik laatst bij iemand anders gebruikt en werkte perfect. http://www.pccmos.com/

Hou me maar op de hoogte of dit de oplossing voor je is. Het is overigens freeware even downloaden en branden op cd zodat je kunt booten. Er staan ook verschillende screenshots op de website.

Succes

Ah bedankt Goretis! :shocked: :thumb:

Ik ga het nu even proberen, hij is aan t branden ;)

Oké ben benieuwd mocht dit niet lukken laat me dan even weten dan weet ik misschien nog wel wat anders wat je kunt proberen.

hmm, jammer... dacht eerst dat het aan het image lag, opnieuw gedownload en gebrand, maar krijg weer dit verhaal:

!! Invalid loop locationL /root.dat
!! Please export LOOP with a valid location, or reboot and pass a proper loop-...
!! kernel command line!

BusyBox V1.1.3 blablablabla
enter "help" for options blabla

/bin/ash: can't access tty; job control turned off
/newroot #

Was iig een poging waard! :)
maar ik hoop dat je andere optie nog iets uithaald :rolleyes:

edit: wat is je andere optie Goretis? ik wacht verder geduldig af hoor, ben erg blij met je hulp sowieso! :)

Laatst bewerkt:
Mag ik vragen welke je gebruikt hebt? Ik heb werkelijk ALLES geprobeerd.... hele laptop open gehad om batterijtje te zoeken, tevergeefs... waarsch. zit ie gesoldeerd ergens.

Daarnaast allerlei tools gebruikt om CMOS te clearen, noem maar op... (hirens boot cd)..

Zou het echt super vinden als je me de goede kant op kan sturen :)

gr

(Bios versie is bij mijn Travelmate 5730 trouwens Phoenix 1.19... )

Als je het bios wachtwoord 3 keer verkeerd in tikt in de bios dan krijg je een cijfer combinatie wat is die combinatie?

probeer dit is als wachtwoord in te voeren als je je bios in wilt gaan. Laat me weten of het werkt

xvvzj

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan