bios/moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

harold1958

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
mijn hd was gecrasht door waarschijnlijk 16000 en nog wat virus detecties,die ik met een andere pc hebt op geschoond ,maar nu als ik de hd in de originele pc zet leest mijn moederbord het niet.de aansluiting van de hd is s-ata. en nu komt het,
wanneer ik een hd met die brede kabel aansluit op de pc dan leest hij het wel.
heb gehoord dat het aan mijn bios of moederbord moet liggen maar HHHEEEEELLLLLPP.

mijn hd was gecrasht door waarschijnlijk 16000 en nog wat virus detecties,die ik met een andere pc hebt op geschoond ,maar nu als ik de hd in de originele pc zet leest mijn moederbord het niet.de aansluiting van de hd is s-ata. en nu komt het,
wanneer ik een hd met die brede kabel aansluit op de pc dan leest hij het wel.
heb gehoord dat het aan mijn bios of moederbord moet liggen maar HHHEEEEELLLLLPP.

sata en peta aansluiting op een harde schrijf?

sata en peta aansluiting op een harde schrijf?
had de vraag niet begrepen
mijn moederbord heeft zowel sata als 74 pins aansluiting maar via sata leest hij niet meer en mijn hd heeft een sata aansluitng
kan het ook zijn dat ik een sata driver opnieuw moet instaleren ?

Laatst bewerkt:
had de vraag niet begrepen
mijn moederbord heeft zowel sata als 74 pins aansluiting maar via sata leest hij niet meer en mijn hd heeft een sata aansluitng
kan het ook zijn dat ik een sata driver opnieuw moet instaleren ?

het kan zijn dat je hd kapot is of een of andere manier.

74 pins aansluiting?:confused: , die is 39, voor een ATA33 max, of 40 voor erboven, en daar wordt een 80 aderige kabel voor gebruikt, de helft voor de interferentie te onderdrukken, die liggen aan de massa.
Waar heb je het over?

En ja, de drivers zijn nodig voor een SATA schijf, alleen aan een Intel ICH niet.

bios

heb begrepen dat er een driver voor mijn sata hd geinstaleerd moet worden
waar kan ik 1 downloaden en kan ik het via een andere pc op de sata hd instaleren of moet het via de originele pc.
maar die leest op dit moment de hd niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan