Bios niet bereikbaar, toetsenbord functioneert niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Menno17

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2010
Hallo allemaal,

dit weekend heb ik mijn pc geupgrade. Ik had namelijk een oude stoffige kast met verouderde componenten die hun werk wél goed deden. Toch besloot ik een iets snellere te willen dus ik kocht een grotere processor en RAM geheugen. Die oude kast heb ik vervolgens ook vervangen voor een mooie wat betekent dat ik alles heb overgeplaatst.

Zonder enige opleiding binnen de ICT heb ik toch aardig wat verstand over pc's en ik ben ook 99% zeker dat alles goed aangesloten zit zoals het zat, alleen 2 nieuwe componenten erbij.

Nu mijn probleem:
Na alles aangesloten te hebben startte ik hem op. Wat me al verbaasde is dat mijn monitor na 15 sec. pas een signaal kreeg om aan te springen terwijl dit normaal vrijwel meteen al gebeurde.
Toen de monitor ook aan was kreeg ik (zoals normaal) het scherm te zien van het moederbord. Dit hoort even zichtbaar te zijn met onder in beeld de toets die ingedrukt moet worden om de Bios te bereiken. Het probleem is dat dit scherm niet na 2 sec. weg ging maar bleef staan, zo lang als de pc aan is.
Op dat moment gebruikte ik een usb toetsenbord waarvan ik weet dat dit niet altijd werkt om in de bios te komen. En inderdaad; hij reageerde niet.
Vervolgens zocht ik naar mijn oude toetsenbord met ps/2 aansluiting, ook dit werkte niet.

Ik heb mijn kast open gemaakt om alles even te checken maar niets kunnen vinden. Alles zat exact hetzelfde als in mijn oudere kast.

Dus weet iemand wat dit kan zijn? Bij andere topic's zag ik niet ditzelfde probleem terug.
Zou het de processor kunnen zijn, dat ik een nieuwe moet krijgen of is het iets anders?

Mvg,
Menno.

kan je oude moederbord de nieuwe processor wel aan en het nieuwe geheugen?

vermelden welk moederbord-processor en geheugen zou een hoop kunnen verklaren.

wij kunnen niet raden wat je hebt, en wat je had.:confused:

Bedankt voor de reactie,

ja, het moederbord kan de processor aan. Het is een normaal Intel dual core 2 socket en de processoren (oude en nieuwe) zijn exact hetzelfde alleen de nieuwe is wat groter.
De oude was 1,6Ghz en de nieuwe is 2,8Ghz.

Ook het RAM geheugen is goed, een gewone DDR2 socket.
Ik heb 2 slots en in beide zit nu een 2Gb, dus 4Gb totaal. Dit kan het moederbord volgens de handleiding aan.
Er zat voorheen een 1x 1Gb kaartje in.

Verder zit alles dus goed aangesloten, ik heb daarnet ook al geprobeerd om de Bios terug in de fabrieksinstelling te krijgen door de batterij te verwijderen en de jumper even om te zetten.
Dit hielp niets.

Ik las ook net iets over de Bios, dat die misschien kapot zou kunnen zijn en dat je een repareer-diskette kan maken op een andere pc.
Kan dat misschien helpen?

Mvg,
Menno

Welkom op Helpmij.:)

Geef eens exact op welk moederbord en welke processor (Merk en type) Nu is het voor ons gissen. Een "Normaal Intel dual core socket" heb je in verschillende smaken.

Moederbord: Asus P5S-MX SE

Geheugen: OCZ Fatal1ty - 2x 2Gb RAM. (Voorheen 1x 1Gb)

CPU: Intel Pentium Dual Core E6300 - 2,80Ghz. (Voorheen 1,60Ghz)

Verder heb ik een HDD van 160GB. (Komt nog een nieuwe bij)
Een video kaart die niet zo goed is.
En een CD/DVD lezer.

Mvg,
Menno

Laatst bewerkt:
Je laatste link is niet goed, maar als ik de cpu-supportlist uit je eerste link pak is een E6300 maar 1,86GHz;
Core 2 Duo E6300 (1.86GHz,1066FSB,L2:2MB,rev.B2)

Hmm, volgens die links krijg ik te zien dat de website onder constructie is maar de processor moet haast wel goed zijn.

Het is gewoon een Dual Core socket dus hij past en volgens het bedrijf is dit een goede voor mijn moederbord.

In een ander topic las ik net ook een verhaal dat groot en deels overeen kwam met dat van mij (scherm blijft hangen op moederbord merk/logo).
Volgens de antwoorden kan dat komen door een niet werkend component (je hoort dan een piepje uit je pc komen en dat hoor ik ook).
Of een probleem met een cardreader (SD enz.) en die heb ik er ook in zitten.

Ik ga nu nog even kijken of ik daarmee verder kom en anders zal ik een nieuwe processor vragen aan het bedrijf.

Mvg,
Menno

Na veel dingen geprobeerd te hebben was het uiteindelijk de nieuwe processor.
Ik heb de oude er in gedaan en ik kon de bios weer in.

Wel zit ik nu met een volgend probleem:
Als ik in de bios de standaard instellingen laad en ik sluit het af, dan gaat windows gewoon leuk laden. Maar zodra dat klaar is komt er een fractie van een seconde een blauw scherm met witte text in beeld en vervolgens sluit m'n pc af. Dit herhaald zich tot ik weer in de setup ga of de pc uit zet.

De handleiding heb ik al doorgenomen en alles is goed ingesteld maar toch start ie niet volledig op.
Iemand een idee?

Mvg,
Menno

Na veel dingen geprobeerd te hebben was het uiteindelijk de nieuwe processor.
Ik heb de oude er in gedaan en ik kon de bios weer in.

Ik draai momenteel dus weer op mijn oude processor, die het normaal deed.

Mvg,
Menno

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan