BIOS niet meer bereikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

E.Pelgrom

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2000
Een kennis van mij heeft een F.Siemens PC tje met een MSI i 845 mobo
Ik zou daar het een en ander gaan instellen en daarvoor moest ik ook in het BIOS zijn .Aangezien het POST scherm voorbij schoot en ik niet kon zien wat de toets combinatie was om in het BIOS te komen toetste ik na elkaar de de volgende combinaties in :F1 en F2 en Delete .
Na er de eerste keer te zijn ingekomen en even de onboard netwerkkaart te hebben disabled ging alles nog goed .
Later wilde ik hem weer inschakelen en en tot mijn verbazing kwam er geen POST scherm te voorschijn en kon niet meer met de combinatie toetsen in het BIOS komen .
Na 15 sec. een totaal zwart scherm startte windows op en kon verder gewoon alles doen .
Nu denk ik dat ik door die toetscombinaties de boel opslot hebt gezet en daardoor niet meer in het BIOS kan komen .
Ik heb hem proberen te resetten door CMOS te herstellen maar zonder reslutaat
Weet iemand wat er mis gegaan is en hoe ik dit kan verhelpen
Zo heb ik ook al alle toetsen een keer ingedrukt om iets te forceren maar er kan best een bepaalde toets (combinatie) zijn die op een bepaald moment het BIOS weer kan activeren

Bij voor baat dank voor de hulp

Eric

Wat voor type pc is het en heb je al op de site van fij. Siemens rond geneust of daar geen ant woord op het probleem is.

Nog niet opgelost

De vraag is helaas nog niet opgelost , het pc tje draaid weer lekker bij de eigenaar thuis maar desondanks zou het makkelijk zijn als we weer in het BIOS kunnen komen .

Groet Eric

Hallo

Mits je niets terugvindt om in de b.i.o.s. v/d betrokken p.c. te geraken , heb je al eens overwogen om een e-mail te sturen naar de fabrikant????

Kwestie van service na verkoop ?????

Let wel .... veel merk??? p.c. leveranciers zijn niet happig om info te leveren naar de eindverbruiker toe, maar niet gewaagd.... = altijd mis...

In extremis eens binnenwippen in een lokaal p.c. verkooppunt en hun mening eens vragen ...

Indien echt niemand u wil van dienst zijn , en je wil echt in de betrokken b.i.o.s. geraken , dan kun je altijd nog ...

De voeding v/d harde schijf afkoppelen en dan d.m.v. reset en alle toetsen af te lopen proberen toch in deze te geraken....

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan