BIOS of UEFI?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0663

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2011
Hallo,

Ik heb een HP Pavillion g6, en als ik op F10 druk, staat er dat ik naar de BIOS ga, ben ik in de BIOS, dan staat er ook
welke BIOS Version ik heb. Ga ik naar System Configuration, staat er UEFI boot order, heb ik nou nog gewoon de BIOS,
of dat nieuwe UEFI. Ik heb een laptop met een Windows 8 sticker.

Alvast bedankt.

Indien er iets van UEFI staat dan zal het toch UEFI zijn? Eerst hadden wij een conventionele BIOS, maar dat is nu vervangen door een grafisch UEFI. Tijdens de installatie van een besturing systeem kan je kiezen tussen legacy boot of EFI boot. Indien je bij Windows wilt blijven dan kan je beter voor UEFI boot kiezen.

Je schrijft dat je een Windows 8 sticker hebt, maar heb je ook Windows 8 op de laptop?

Ik heb twee computers met UEFI en die zijn allebei grafisch. Maar text moet ook kunnen.

Oke, en is Ubuntu installeren mogelijk op een W8 laptop en UEFI via de link die ik in post #3 heb geplaatst?

Het moet kunnen: kijk eerst of er een UEFI update is en installeer dat. Controlleer of je wel een harde schijf in de computer hebt zitten. Controlleer in Windows of je 32bits of 64 bits hebt. Ik las op het ubuntu forum dat uefi dual boot alleen voor 64 bits versies van ubuntu werkt.

Ik zou de grub bootloader preferen boven software van derden zoals in het draadje omschreven.

Zelf heb ik een asrock moederbord en Windows 7 ubuntu 12.10 dual boot met grub in uefi

Bij de catagorie BIOS op hp.com is er een driver met de beschrijving: Update van het systeem-BIOS voor HP notebooks (Intel-processors)
Moet ik deze installeren? Want ik heb de laptop net. Windows is 64 bit.

In de readme moet staan welke versie het update is. Verder kan je kijken in je eigen uefi, welke versie je al hebt. Indien de update nieuwer is dan zal ik updaten...

Je kan het doen. Maar mijn eigen ervaring is, dat je het BIOS moet updaten voordat je je besturing systeem installeert. Anders worden de wijzigingen niet door het besturing systeem overgenomen.

Success!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan