bios onbereikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnP

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2006
Hallo ,
Ik heb problemen met het opstarten van mijn acer aspire v3 771G. Laptop is van 2012.
Als ik de startknop indruk, begint de laptop te werken. Ik zie op het scherm het acer logo. onderin het scherm beginnen de vijf bolletjes rond te draaien, en vrij vlot daarna gaat het scherm op zwart, met alleen de cursor (pijltje) in beeld. Ik kan die ook verplaatsen, maar meer niet. Geen enkele knopof combinatie werkt. Ik heb alle mogelijke toets combinaties geprobeerd, maar geen enkele heeft ook maar enig effect. Ik heb de accu verwijderd en werk nu alleen nog maar met de netaansluiting, maar ook dat maakt niks uit. Weet iemand wat hier aan de hand is.

Vast bedankt.

Dag, Waarom staat dit bij BIOS vragen? Je zou in de BIOS of Setup van de laptop moeten komen om te kijken of de harde schijf nog wordt herkend. Om in de BIOS te komen moeten de gegevens even goed als bij het opstarten worden gelezen. Daarom denk ik dat de BIOS batterij leeg is. Vaak is dat een knoopcel van 3 Volt. Bij de Action of voordeelwinkels zijn ze 50 Eurocent per stuk. Zie je zo een knoopcel zitten dan zou ik die gewoon herplaatsen met de computer uit en schone handen. Reset de Setup eerst naar "standaard waarden." nadat je een batterijtje terug plaatst. We horen het wel.

Hallo,

Ik had de batterij vervangen, maar zonder resultaat. Ik heb vervolgens de laptop naar een reparatie bedrijf gebracht, en daar kreeg ik te horen dat update van windows8 het probleem was. Ze hebben met een andere harde schijf de laptop opgestart, en de data van mijn eigen schijf bewaard.
Misschien moest deze vraag in een andere rubriek, maar omdat ik niet in de bios kon komen, heb ik hem hierin gezet.

mvg.

Het vreemde hieraan is dat het voor de instellingen van de BIOS niet moet uitmaken wat voor besturingssysteem er op de harde schijf staat. Daarom dacht ik al dat je geen BIOS probleem had.

Als je onverhoopt niet in Windows kan komen en er wordt geen menu gepresenteerd zoals van "laatst bekende goed werkende configuratie" (wat ik zou verwachten bij updates) of "opstarten in veilige modus," dan kan je zelf proberen om Veilige Modus te gebruiken met de F8 toets, op tijd, herhaald in te drukken. Start Windows nog steeds niet op, gebruik dan de Windows installatieschijf en kies eventueel voor Repareren. Windows kan veel van de onmogelijkheden om op te starten zelf vanaf de installatieschijf voor je detecteren en opheffen.

Graag gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan