Bios op de harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Compaq 1520D

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2008
Berichten
5
Het volgende doet zich voor;
Ik heb een oude Compaq Armada 1520D P1 , 133MHz 1 Gb HD.
Bij het installeren en (partitioneren) van Linux is er iets fout gegaan.

Bij het opstarten verschijnt er nu "" 16386 kb OK"".
Daarna ""LILO 22.5.7.2 Loading Linux........................................
Bios data check succesful
Uncompressing Linux

Invalid compressed format (err=1)

--System halted"".

Floppy drive wordt niet meer herkend.

Op dit forum heb ik uitgevogeld dat er een deel van het bios op de HD staat , ik vermoed dat dit verdwenen is.

Is deze oldtimer nog te redden???
 
De bios zit normaal in een chip.
Zou wat zijn, als ik een hdd zou vervangen, dat mijn pc dan net meer wil draaien. Dan is er namelijk geen bios meer.....

Laat maar eens zien, waar dat topic staat (link).
 
Vlgs. deze link moet je, terwijl het scherm nog zwart is (of een wit blokje rechtsboven of rechtsonder in beeld komt uit mijn eigen ervaring met Compaq notebooks) op F10 drukken om in de BIOS te geraken. Kan evt. ook F2 of F6 zijn.

Vraag is alleen of dat je probleem gaat oplossen. Wél kun je nakijken of in de BIOS zelf de floppydrive staat aangegeven.

Succes,

Tijs.
 
In de bios komen lukt ook niet ;
De hele riedel F1 t/m F10 , esc, del ook met Fn , shift geprobeerd.
 
Soms is dat de S.
Blijven proberen.....
 
De bios zit normaal in een chip.
Zou wat zijn, als ik een hdd zou vervangen, dat mijn pc dan net meer wil draaien. Dan is er namelijk geen bios meer.....

Inderdaad dan is er geen bios meer, althans een groot gedeelte niet meer. Bij oude compaq's staat de bios (gedeeltelijk) op een biospartitie.
Voor de Compaq Armada 1520D kan ik geen ondersteuning meer vinden dus ook geen biosfile disk en die disk heb je nodig om in de bios te komen als er geen biospartitie meer is.
Soms wil het helpen om b.v. de cd-rom drive los te nemen. Het kleine beetje bios dat aanwezig is in de chip zal wijziging merken en het bios openen waarna je een zeer beperkt aantal instellingen kunt nakijken/veranderen.

[edit]
Nog wel een manual gevonden, daar wordt f10 genoemd om in de bios te komen
http://h20000.www2.hp.com/bc/docs/support/SupportManual/c00139858/c00139858.pdf [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Wel een vieze werktafel gebruikt voor de foto:p

Ik bezit trouwens een Compaq Armada 1592DT
Die heb ik onlangs nog geformatteerd ** en Win98 erop gezet.
Traaaaaaaaaaaag :confused:

** Dacht ik.....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan