bios/opstart password onbekend

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertjuhhh1993

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2010
beste mensen,

ik heb hier een HP conpaq 6000 pro microtower met een password na het hp schermpje.hoe kan ik dit wachtwoord eraf halen? ik heb het batterijtje er al uit gehad, maar dat maakt niets uit. zonder batterijtje krijg ik precies het zelfde. hij vraagt dan nog steeds om het wachtwoord.

hoe los ik dit probleem dus op??

alvast bedankt:)

half uurtje ongeveer. maar dan alsnog als ik de batterij eruitheb hoort ie toch niet om een wachtwoord te vragen of wel dan?? betekent dit dat het wachtwoord niet op et batterijtje staat??

voer het wachtwoord in en kies dan in je bios bioswachtwoord uitschakelen of zoiets

@dennisdennis12 Ik weet het wachtwoord niet:)

@mik zjegger ik kan niet in het bootmenu(F9) komen dan vraagt ie om het wachtwoord

ik kan niet van een bootable cd opstarten en oplossing van HP-Forum werkt ook niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
ja. het is een pc die op de school staat waar ik nu stage loop. de systeembeheerder had geen bios password, dus heeft een leerling voor de lol een password ingesteld. nu mag ik als ict stagiar de pc gaan fixe:P

Dan gaat het hier wss ook niet om een Biospassword (dat wordt alleen gevraagd als je het Bios in wilt) maar om een Netwerk of Domainpassword en er wordt wss geboot via het netwerk.
Dat een leerling een w.w. heeft ingesteld lijkt mij in dit geval onwaarschijnlijk.

Laatst bewerkt:
neenee. de pc zat in een domein, maar als je de pc opstart kun je in de bios een wachtwoord instellen dat ie dat vraagt voordat ie je windows/linux etc. laad. dat is er dus gebeurd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan