bios optimaliseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

weinberg7

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2005
Berichten
321
Hoi all,

ik wil m'n bios optimaliseren. Hoe doe je dat?
En waar vind ik de instellings betekenissen van mijn bios??
Mijn mobo is chaintech 6OIA3T
en bios =award modular v6.00 PG

Ik hoor het wel.
gr..
 
Mag ik even een goede raad geven? Aan je vraag te zien ken je niets van je bios. Dus mijn raad is BLIJF ER AF. Dit is zeker niet kleinerend bedoeld, maar het is zo gevaarlijk, als leek, in de bios te prutsen. Sorry hoor.
 
Zie het gevaarlijke er niet vanaf zolang je maar weet hoe de bios te resetten, via een mislukte post of via de vrijwel altijd aanwezige jumper. Zelf het batterijtje eruit halen werkt altijd.

Je kunt ermee experimenteren wat je wil al dienen de opties met voltages erin met zorg behandeld te worden! je zou er je pc mee kunnen beschadigen
http://www.glencoe.com/norton/n-instructor-/updates/1999/61599-1.html

hier een goede link voor allerlei info

groetjes!
 
Geplaatst door techie
Zie het gevaarlijke er niet vanaf zolang je maar weet hoe de bios te resetten, via een mislukte post


Even een vraagje, bedoel je, dat ik een verkeerd advies gegeven heb ?

Trouwens TS spreekt van "optimaliseren". Dan moet je geen reset doen, maar in je bios kiezen voor "Optimal settings" en dan waarschijnlijk F10 "save and exit", maar iemand die niet bekend is in de bios. Sorry, maar.... Ik zou het niet aanraden.
 
bedankt voor jullie reactie.

Ik weet wel wat ik doe hoor althans als ik het niet weet dan blijf ik er vanaf.
Nadat ik het batterijtje eruit had gehaald bleek de pc wat sneller te zijn geworden.
Mijn bios is trouwens ook oud.

gr..
 
Beste van Zwam

Ik bedoel te zeggen dat als je ergens niet iets vanaf weet dat nog geen reden is om er niet meer vanaf te weten te komen. Het afraden om met dat je pc te doen wat je leuk lijkt vind ik dan ook zoiets als je mag niet fietsen omdat je wel eens een lekke band zou kunnen krijgen. Je moet wel heel erg ver gaan (overklokken mbv voltages of low level format) wil je ooit iets echt de vernieling in helpen. De rest is altijd wel te herstellen.

Tis waarschijnlijk een verschil van inzicht.

Groetjes Joost
 
Geplaatst door techie
Beste van Zwam

Ik bedoel te zeggen dat als je ergens niet iets vanaf weet dat nog geen reden is om er niet meer vanaf te weten te komen. Het afraden om met dat je pc te doen wat je leuk lijkt vind ik dan ook zoiets als je mag niet fietsen omdat je wel eens een lekke band zou kunnen krijgen. Je moet wel heel erg ver gaan (overklokken mbv voltages of low level format) wil je ooit iets echt de vernieling in helpen. De rest is altijd wel te herstellen.

Tis waarschijnlijk een verschil van inzicht.

Groetjes Joost

Nu ja, iedereen heeft zo zijn eigen mening. Maar ik dacht toch, dat 80% van de forum leden, het afraden.

Trouwens een lekke band kost veel minder dan een nieuw mobo.

En nu ga ik ik misschien heel cru overkomen, maar je antwoord heb ik 10X moeten lezen vooralleer ik het begreep. Als mod, gebruik aub. even komma's ook.

Sorry voor deze opmerking, maar...

Dus maw. voor mij is de discutie gesloten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan