Bios, P3, versus nieuwe harde schijf (160Gb)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mart053

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 apr 2005
Ik heb een nieuwe harde schijf geplaats van 160 Gb in een oudere Pentium 3 PC. Probleem de BIOS (moederbord) herkent de harde schijf niet als 160 Gb en maakt zelf een partitie aan van 32 Gb. Nu zegt men dat ik de BIOS (AMIBIOS) moet upgraden.
Ik heb het ID nummer genoteerd en naar de AMI website gegaan maar daar herkennen ze het ID nummer niet. Hoe los ik dit probleem op?????

Laatst bewerkt:
Hallo

Blijkbaar heeft de betrokken p.c. een probleem om betrokken harde schijf volledig te herkennen , wat ook logisch is gezien het feit dat het hier om al iets oudere p3 gaat .... (meestal herkenden die 32 G.B/40G.B.)

Het "flashen" v/d b.i.o.s. is een eventuele mogelijkheid , maar houdt uiteraard de nodige risico's in ....

Ik zou eens kijken op de website v/d betrokken h.d.d. fabrikant en kijken of je een zogenaamde "diskmanager" kunt downloaden en installeren.

Jammer genoeg vermeld je geen merk , maar voor een "maxtor " is dit b.v.b. : maxblast.....

De leverancier van de betrokken h.d.d. had u echter ook deze info kunnen leveren , zowel voor , tijdens en alsnog na de verkoop ....

Peter

Je moet niet bij ami kijken maar bij de fabrikant van het moederbord. Dat staat doorgaans ergens op het moederbord vermeld, in de biosstring en natuurlijk op de bijgeleverde documentatie. Ook everest programma kan het vertellen.

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan