BIOS password IBM Thinkpad 760L

Status
Niet open voor verdere reacties.

IBM755c

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2007
Berichten
28
HD password IBM Thinkpad 765L

Hallo luitjes, ik heb ter aanvulling van de andere IBM laptop (755c) voor een appel en een ei twee andere IBM laptops aangeschaft.
Het gaat om twee Thinkpads, een 760EL en een 765L.
Nu heeft de laatste laptop (760L) een BIOS password, ik weet het niet en de verzamelaar waar ik ze van gekocht heb ook niet meer.
Is er een manier om dmv een master password de laptop weer aan de praat te krijgen?
Ik bedoel dan een password wat voor een hele serie laptops werkt, ik durf het niet aan (heb de kennis niet) om de laptop open te slopen.
Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Hm, bij nader inzien gaat het niet om een BIOS password maar om een HD password.
Dat veranderd de zaak natuurlijk flink!
En volgens mij staat dit dan nu ook in de verkeerde rubriek.
 
Dan neem ik aan dat het om een besturingsysteem wachtwoord gaat?
Welke mag dat zijn? Dan weet ik waar ik de vraag naar toe moet verplaatsen.
 
Hoi !

Tja, je hebt het dus over een BIOS-password !

Dan moet je het BIOS resetten, d.w.z. het batterijtje op het MOBO gedurende 10 min. verwijderen en daarna weer terug zetten.

Maar waar dat zit bij je lappie ????


Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Tja, je hebt het dus over een BIOS-password !

Dan moet je het BIOS resetten, d.w.z. het batterijtje op het MOBO gedurende 10 min. verwijderen en daarna weer terug zetten.

Maar waar dat zit bij je lappie ????


Greetz,

Harry.
Weet je dat zeker??
De vorige eigenaar had het over een HD password, ik zal proberen een plaatje te posten hoe dat icoontje eruitziet.
 
Hoi !

Als het een HD-password zou zijn, moet je van een CD kunnen opstarten !

Dan moet je in het BIOS kunnen om de opstartvolgorde te wijzigen !

Ik begreep van je dat dat niet ging, vandaar de conclusie !

Kun je WEL in het BIOS, kun je gewoon opstarten van de CD en het HD-WW verwijderen.

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Als het een HD-password zou zijn, moet je van een CD kunnen opstarten !

Dan moet je in het BIOS kunnen om de opstartvolgorde te wijzigen !

Ik begreep van je dat dat niet ging, vandaar de conclusie !

Kun je WEL in het BIOS, kun je gewoon opstarten van de CD en het HD-WW verwijderen.

Greetz,

Harry.
Idd, dat lukt niet, het zal dan idd tóch een BIOS password zijn, grr.
 
Idd, dat lukt niet, het zal dan idd tóch een BIOS password zijn, grr.
Ik heb het volgende op een website gevonden:

Model 765D-9546, 765L-9547
1. Power off the computer.
2. Open the keyboard, and remove the battery pack and the diskette or CD-ROM drive.
3. Instal a jumper on the power-on Password connector on the left side of the FDD connector.
4. Reinstall the battery pack and the diskette drive/CD-ROM drive.
5. Power on the computer and wait until POST ends.
6. Verify that the password prompt does not appear.
7. After the service check is completed, remove the jumper.


Ik heb wel even gekeken en heb de connector gezien maar durf het toch niet zelf aan.
Is er iemand die dit voor me wil doen tegen een vergoeding?
 
Hoi !

Duidelijke uitleg, toch ?

Moet te doen zijn, lijkt me, ook als je minder ervaring met PC's hebt.

Maar als je het toch niet aandurft mag je volgende week langskomen.

Greetz,

Harry.
 
Ik heb de HD van de andere laptop verwisselt met deze HD, ook hier staat een HD pasword op zoals bekend.
Toen ik de HD van mijn oude 755c in de 765L stopte startte de laptop wél op, dit is denk ik het bewijs dat er GEEN bios password opstaat!
Ik ben gelijk in de bios gedoken en gekeken of er ergens een password opstaat maar alles stond open zo te zien, ik heb toen de bootvolgorde op CRrom/PCI/HD gezet.
Na het terugplaatsen van de originele HD en opstarten met de cdrom erin kwam weer dat passwordicoon tevoorschijn, een mogelijkheid zou kunnen zijn dat de cdrom stuk is, ik had er nog twee liggen en dat werkte allemaal niet, ook opstarten met de PCI kaart met daarom dezelfde software wilde niet....
Voor de zekerheid heb ik beide HD's ook nog even in de oude 755c gestopt en bij het opstarten kwam ook daar het passwordicoon te staan, ze hebben dus allebei een HD password.
Voor mij is het nu duidelijk, er staat geen bios password op deze laptop maar helaas wil de HD password er ook niet af via de opgegeven methode:(
Met een gebruikte HD (zonder password;-)) zou ik dus geholpen moeten zijn, of iemand die wel de mogelijkheid heeft dat HD password eraf te halen.

Nog even voor de duidelijkheid, ik heb geen cd rom op de 755c, wel een pci maar die kan dan weer niet overweg met mijn 1GB kaartje:(
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Tja, dan kun je de HDD toch gewoon formatteren via fdisk ?

Staat ook op UBCD, of op een Win98SE opstartflop !

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Tja, dan kun je de HDD toch gewoon formatteren via fdisk ?

Staat ook op UBCD, of op een Win98SE opstartflop !

Greetz,

Harry.
Harry, hoe moet ik de HD formateren als de pc niet wil opstarten??
De laptops hebben geen floppydrive, de 755c weer wel....kan je me een beetje op weg helpen aub?
 
Hallo !

Ik zou even een verloopstukje halen waarmee je de HDD's in een desktop als slave kunt hangen. Bij iedere goede PC-zaak vor een paar euri's te verkrijgen !

Kun je gewoon in schijfbeheer van een XP-PC de HDD's formatteren.


Altijd goedkoper dan nieuwe aanschaffen.

Greetz,

Harry.
 
Hallo !

Ik zou even een verloopstukje halen waarmee je de HDD's in een desktop als slave kunt hangen. Bij iedere goede PC-zaak vor een paar euri's te verkrijgen !

Kun je gewoon in schijfbeheer van een XP-PC de HDD's formatteren.


Altijd goedkoper dan nieuwe aanschaffen.

Greetz,

Harry.
Tja, ik zet alle opties even op een rijtje, reuze bedankt voor alle hulp tot nu toe!
Overigens kwam op een gegeven moment bij het opstarten met de HD uit de 755c de volgende error tevoorschijn: I9990305 No bootable device.
Waarschijnlijk gaat het niet goed, een 486 HD in een Pentium 166 machine.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan