Bios Power on self test "hangt" bij maxtor hdd

Status
Niet open voor verdere reacties.

markpc

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2013
1424010512900.jpg

Hallo mensen,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met dit vervelende probleem. Mijn computer (zelfbouw, moederbord asus p5l mx) start niet meer op na het verwijderen van een partitie uit een dual boot van 32 en 64 bit W7. Hij hangt bij het volgende scherm (zie bijlage bovenaan) .

Zou dit een hdd crash zijn? Hopelijk kan iemand me helpen...

Met vriendelijke groet,

Mark

Laatst bewerkt:
Probeer opstarten van de W7 installatie-cd, kies Herstel-opties na de keuze van taal/toetsenbord etc.
Geen herstelpunt terugzetten, op een gegeven moment krijg je de een keuzemenu Opstartherstel. Probeer die.
Zie (bijv.) deze link

Tijs.

Bedankt voor je reactie, maar door dit probleem kan ik dus zowel niet van hdd als cd/dvd booten en in de bios komen.
Heel raar....

Dat is raar: Je zou minstens in de BIOS moeten kunnen komen (met de juiste knop, zoals de Del-toets), onafhankelijk van wat je op de harddisk hebt gedaan.
Press the Del key to enter the BIOS Setup Utility on nearly all AwardBIOS powered motherboards.
Some older systems using Award's BIOS software asked for Ctrl+Alt+Esc to enter BIOS.

Als dat niet lukt, koppel de harddisk los, start de computer, ga in de bios en zet de cd/dvd speler als eerst boot apparaat. Sla de instelling op.
Daarna de pc weer uitzetten, harddisk er weer aan zetten en opstarten (met de W7 DVD in de speler).
Hopelijk lukt dit wel.

Tijs.

Oke, ik koppel de hdd wel los. Kijken of dat helpt. Je hoort van me.
Alvast bedankt.

Edit: Gelukt! Nu nog even de bcd werkend zien te krijgen, maar dat lukt me wel, denk ik.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan