Bios probleem, MS-6590, MSI KT4 Ultra, na het flashen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchdarkness

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2003
Hey, ik heb ik heb een probleem met een:
Moederbord - MS-6590, MSI KT4 Ultra
CPU - Athlon XP 2700+

nu draait deze maar op een 1500+
hij geeft constant de melding dat Fasttrak BIOS can't be found.
dan piept de computer en restart hij zichzelf weer
en kan ik kiezen om naar de bios te gaan of defaults setup te kiezen en dan start de computer wel door naar win xp prof......

de fout is gekomen nadat ik hem heb geflashed met de LIVE Update, van MSI zelf....dus daar kan niets fout aan zijn gegaan....
Fasttrak schijnt iets te maken te hebben met RAID, maar hoe zet ik dit in godsnaam uit, want ik heb al van alles geprobeert!!!
en me pc draaide altijd wel op 2700+

dus misschien dat iemand mij hier kan helpen of weet wat ik moet instellen in de BIOS om dit probleem uit de weg te gaan.....
want ik kan wel multiplier en dergelijke instellingen invoeren maar dan nog zet hij alles weer op defaults i.v.m. die melding :( :( :mad:

alvast bedankt....

-=<OI>=-

Zoals ook al in de titel staat is dit een BIOS probleem.... daar is een sectie voor..... Dus ik verplaats deze uit overige software.

Laatst bewerkt:
hopelijk heb je een backup van je oude bios gemaakt!!?
die terugzetten en daar de instellingen bekijken, als alles meezit vind je dan het antwoord op je probleem

suc 6 Ruud

dat had je me zelf al verteld Ruud, maar ik wil graag ook een andere opinie

Dussss.....wie durft???

-=OI=-

Er bestaan 2 versies voor de KT4 ultra, één voor het bord met raid en één voor het bord zonder raid.
Ik denk niet dat Live update een fout maakt maar even nakijken kan geen kwaad.

Verder heb je grote kans, dat live update de bios terugzet op 'standaard' instellingen (bios reset) waardoor nu de raid aangezet is, als er dan geen drives aanhangen kun je ook zulke meldingen krijgen.
Dus het één en ander nakijken en weer instellen zoals het was.

i know....

dat weet ik, maar hoe krijg ik in godsnaam dat RAID uitgezet in me bios????
en dat is nou eigenlijk het probleem, want als ik dingen instel en hem dus herstart, zet ie me bios toch op default (door die RAID error).......:rolleyes:
dus ik moet het volgende weten: welke optie zorgt ervoor dat RAID standaard uit staat!?

en als ik dat weet, heb ik volgens mij het antwoord op mijn probleem....en kan ik eindelijk weer op 2700+ draaien........

groeten
Patrick

Volgens mij kom je door op crtrl+a te drukken tijdens het op starten in de bios van je raid en kan je daar het één en ander instellen.

opgelost

hey thnx voor alle reacties enzo allemaal....
maar ik heb het probleem al opgelost....
kwestie van me BIOS downgraden zonder tool en dan maar op handmatige wijze naar v1.3.....
toen heb ik Serial-Ata uitgezet en de melding was verdwenen.....
meteen weer de FSB ingesteld en hij draaide weer op 2700+....

greetz,

-=OI=- :cool:
p.s. nog iets: dat CTRL+A werkt echt niet!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan