Bios Probleen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blackie

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2003
Berichten
57
Goedendag allemaal,

Ik zit met een probleem. Mijn maat en ik hebben op Oudjaarsdag beide een nieuwe zelfbouwcomp gekocht.
De mijne draait als een zonnetje, maar bij hem lukt het niet om op te starten.

Het gaat om zijn IDE-HD. In de oude comp start alles gewoon op, maar als we de IDE-HD in de nieuwe hagen, dan komen we niet verder dan de optie om te kunnne kiezen hoe we de Comp willen opstarten.
Als we daar een Keuze maken dan na enkele seconden zien we in een flits een Blauwe scherm en daarna start alles weer opnieuw op en dat blijft Constant doorgaan.
We hebben alles afgekoppeld zodat alleen zijn IDE-HD aangesloten is, maar het probleem blijft.

Hangen we de IDE-HD in de oude Comp, dan start deze gewoon op.

Het zal wel iets in de BIOS zijn, maar wat????

Het vreemde is dat toen ik de mijn in elkaar zette, alles goed ging en de zijne hebben we precies zo in elkaar gezet.

We hebben ook al Cmos Clear optie gedaan, De batterij van het MB een minuut of 5 er af gehaald en in de BIOS de fabrieks instellingen terug gezet.

Ik hoop dat het lukt om de Comp op te starten want het is de bedoeling om ook nog een SAta schijf op de Comp aan te sluiten..

De specs zijn:
GigaByte M52S-S3P - Moederbord
AMD Athlon™ 64 X2 5200+ - Processor
GeiL 2 GB DDR2-800 Kit - Geheugen
Thermaltake Ruby Orb - Koeling
Asus EN8500GT SILENT/HTP/512M - Videokaart
Cooler Master eXtreme Power - Voeding

Bij voorbaat dank
 
Het gaat om zijn IDE-HD. In de oude comp start alles gewoon op, maar als we de IDE-HD in de nieuwe hagen, dan komen we niet verder dan de optie om te kunnne kiezen hoe we de Comp willen opstarten.
Als we daar een Keuze maken dan na enkele seconden zien we in een flits een Blauwe scherm en daarna start alles weer opnieuw op en dat blijft Constant doorgaan.

Je bedoelt dat daar dus al een O/S op staat? Dat gaat dan meestal niet lukken omdat de hele hardware config anders is. Moet je dus opnieuw installeren.
 
Maar het gekke is dat het bij mij totaal geen probleem gaf.

Ik haalde 2 IDE-HD uit mijn oude Comp en plaatste deze in mijn nieuwe comp en perfect lopen.
 
Was jullie vorige PC ook exact hetzelfde dan?
 
Nee, totaal niet.

Ik had een AMD 2500+ met een Asus A7kn8 MB met 756Mb geheugen.

Hij had een AMD ?? met MB ?? en 256 Mb geheugen
 
Dan komt jouw oude hardware dus meer overeen met de nieuwe hardware dan zijn oude hardware. Als je XP hebt kun je mogelijk nog een herstel installatie doen en op die manier je programma's etc behouden. Ik zou zelf echter voor een clean install gaan, dan ben je ook meteen van alle rommel af.
 
Gaan we dat nog eens proberen...

Ik hou je op de hoogte

Meer tips zijn zeer welkom..
 
Als jouw oude moederbord dezelfde chipset heeft als je nieuwe moederbord geeft dat géén problemen en kun je de oude schijf zo hermonteren. Als de chipset van je vriend z'n oude moederbord niet hetzelfde is als zijn nieuwe moet ie helaas Windows opnieuw installeren.
 
Nou helaas, ik kreeg zelf toch ook problemen. Als ik iets simpels aanklikte zoals winrar, sloeg mijn comp.
Daar heb ik een complete nieuwe installatie op gezet en nu loopt hij als een zonnetje.

Ik ga dit vanavond ook doen bij de hierboven beschreven Comp.

Ik laat weten of het gelukt is.

In ieder geval bedankt voor het mee denken...:):):thumb:
 
Het is gelukt!!!!!:D:D:D

Alles draait nu, de computer blijft aan staan. Ook van mijn maat.

Iedereen bedankt voor alle info.:thumb::thumb:

We hebben alleen nu een ander probleem, maar die is voor een ander topic.

Groet
Blackie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan