Bios resetten ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Kat

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Berichten
557
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag over een laptop waar ik niets mee kan beginnen.
Ten eerste is de HD helemaal leeg , maar ik kan niet in de bios komen( om in te stellen dat hij van CD op moet starten ) omdat er eens jaren geleden een wachtwoord op is gezet en de vorige eigenaar is overleden.
Maar nu heb ik het geprobeert via een backdoor en dat gaat, maar dan krijg ik in beeld :
System Disabled met daar onder tussen haakjes ( 01295 ) , wat moet ik hier mee.
Daar blijft hij op staan, dus ik kom geen meter verder.
Iemand met suggestie's ?
P S Vergeten te vermelden dat het om een Phoenix Bios gaat
Vrgr.B.Kat
 
Laatst bewerkt:
merk en type van laptop wil ook nog wel eens helpen om een antwoord te geven.
 
BANDIT123 en puppie,
Ik kan het volgend over de laptop zeggen :
Het is al een oudje want er zit een sticker op van Win 98.
Ja er zit een knoop cel in maar die is vast gesoldeerd en
het merk is : DAEWOO mod.nr CN530/ DTFR3 serie NR 809N4056958
het is er een met verwijderbaar diskette station en Cd station
Ik hoop dat dit genoeg informatie is om verder mee te komen.
Vrgr. B.Kat
 
Laatst bewerkt:
Dat is lagge,doe ik altijd + en - kortsluiten!
Maar is wel op eigen risico!!!
 
Dat is niet het eerste waaraan ik denk, de zaak lekker opblazen !!

B.Kat
 
Misschien heb je hier iets aan -> :D
 
BANDIT123 zei:
Dat is lagge,doe ik altijd + en - kortsluiten!
Maar is wel op eigen risico!!!

Met de accu en knoopcel eruit is dat een prima oplossing, anders, zonde.:D

Je hebt ook van die leuke geschakelde knoopcelletjes die op het mobo gesoldeerd zitten, dat heb men nie graag, om deze kort te sluiten, maar daar zit dan ook meestal wel een jumpertje naast.
 
Lange Pier zei:
Met de accu en knoopcel eruit is dat een prima oplossing, anders, zonde.:D

Je hebt ook van die leuke geschakelde knoopcelletjes die op het mobo gesoldeerd zitten, dat heb men nie graag, om deze kort te sluiten, maar daar zit dan ook meestal wel een jumpertje naast.


Vroeger toen ik jonger was nog niet hoor:D
 
Om in het bios te komen als je het wachtwoord niet meer weet, is het in sommige gevallen mogelijk om de naam van de biosfabrikant in te geven. Soms kom je er dan wel in.
 
jackall,
Ja op die manier kom ik er in tot hij dan aangeeft "System Disabled " met daar onder tussen haakjes ( 01295 ) , wat ik ook aan gaf bij het start item , en dan gaat hij niet verder.
Maar ik zal de laptop nog eens openen om te kijken of er dicht bij de knoopcel ook een jumper zit, die kan ik dan even er af halen in de hoop dat er dan wat gebeurt.
Vrgr. B.Kat
 
Laatst bewerkt:
B.Kat had je al eens op mijn smilie geklikt?
 
puppie,
Inderdaad ik heb er op geklikt en ik denk dat ik daar wel verder mee kom.
Allereerst zal ik mij door de lap engelse tekst worstelen en dat valt nog lang niet mee op mijn leeftijd.Maar ik zie wel aanknopings punten en overeenstemmingen om dat toe te passen op een Phoenix bios. Ik denk dat het wel gaat lukken.
In elk geval bedankt voor het mee denken en voor de link naar dat leuke verhaal.
Vrgr.B.Kat
 
en als het te engels is gewoon zeggen.......ik heb een engelse naast mij op de bank zitten.
 
Puppie,
Ik kom er wel uit en anders wonen er verspreid over het land nog kinderen van ons die op hun werk alleen maar Engels schrijven en spreken. Dus dat zal wel lukken.
Maar ik kwam nu al weer wat anders tegen bij de laptop.
Ik had hem laten opstarten op een opstart diskette en even de schijf opnieuw met Fdisk bewerkt en geformateerd. Ik denk laat ik het toch nog een keer proberen met een of ander opstart flop ,maar toen kreeg ik al tijdens het opstarten van de Bios een foutmelding over het niet kunnen schrijven naar de HD. Ik vermoed dat de HD is overleden.
Ik denk dat de laptop een keer is gevallen terwijl hij aanstond want er zit een barst in een van de scharnieren van het deksel/beeldscherm.
Ik probeer nu eerst wel een andere HD er in te hangen en kijk dan wat hij doet voor ik verder ga met de Bios.
Vrgr. B.Kat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan