Bios resetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ctje1379

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2011
Help, kan iemand mij vertellen hoe ik mijn bios kan restten? Ik weet van het batterijtje uithalen enzo maar nu vind ik dat batterijtje nergens. Het is een oude laptop van Toschiba Satellite pro 490XCDT. Ik heb bijna gans die laptop open gesmeten en helaas:(
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Welkom op Helpmij.nl

Ik heb je vraag een eigen plaats gegeven.Inbreken in een bestaand topic is niet wenselijk(lees toegestaan).
Vandaar de verplaatsing.
Succes met je vraag.

Mvg,
Frank Wannet
Moderator Helpmij.nl

Dat kan ik wel doen. Ik denk het batterijtje gevonden te hebben maar krijg die laptop niet gans open. Nochtans alle vijsjes los gedaan. Ik post er morgen een foto van. Alvast thx voor de reactie.

Kan je niet beter in het bios voor de functie "Reset to defaults" kiezen? Is dan wel niet een reset zoals de batterij-manier doet, maar alle instellingen worden wel gereset.

Hier zit het probleem hé. Vanaf ik mijn laptop opstart moet ik het password ingeven. Aangezien dit een laptop is die ik enkele jaren niet heb gebruikt ben ik dit password vergeten. Ik zou hem nochtans graag aan de praat hebben gekregen voor mijn stiefdochtertje. Goed voor haar eerste pc. Zo had ik gelezen dat met de bios te resetten ik dit probleem niet meer had. Maar ja maar hem open krijgen is een andere zaak.

Bedankt Harry voor de tip. Ik ga dit zeker eens uitproberen en hou je op de hoogte.

Ik heb nu de cmos jumper er uitgehaald voor enkele dagen en nog steeds vraagt hij mij het paswoord die ik vergeten was. Pff.
Heeft iemand nog raad??

Dat zou niet moeten.... Uhm ik zal nog ff denken ;)

Helaas is het probleem nog niet opgelost. Ik heb de laptop volledig open gesmeten ondertussen en helaas: ik vrees dat hij ten dode is opgeschreven?

Hoi !

M'n vorige post niet gelezen ?
Als de cmos-jumper niet helpt: zie de link in m'n post.

Greetz,

Harry.

Hoi Harry Juist dit had ik bijna vergeten. Had dit in het hoofd proberen houden als laatse redding. Nogmaals thx voor er mij nog eens aan te herinneren. Ik laat iets weten zodra hij oké is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan