Bios rom checksum error.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi, maar ik zou er toch even een nieuw batterijtje voor kopen, als hij een poos uitstaat, en dan pas krijgt hij dat probleem, dan is de batterij leeg geraakt, die wordt alleen opgeladen als de PC onder spanning blijft staan.

Mocht het toch weer voorkomen, en je wilt die bios weer flashen, dan mag je toch die parameters gebruiken, want zo te zien worden die toch niet automagisch opgeroepen, en worden de gegevens die hetzelfde zijn, niet overschreven.
 
Lange Pier,
Ik zal vandaag even een nieuw batterijtje halen en het dan nog een keer proberen.

Ik weet niet of het daar aan ligt, want de klok is steeds op tijd en de Pc staat altijd in de Stand by, dus met de stekker in het stopkontact.

De laatste keer had ik enkel : a77p116 a77P116.bin in gegeven , welke parameters moet ik er eventueel achter zetten of moet het : a77p116 a77P116.bin /PY /SN /R /CC /CD /CP worden?
Vrgr. B.Kat
 
Laatst bewerkt:
Was ook maar een ingeving, maar ik begrijp hieruit dat het probleem er nog steeds is?
En als de tijd en datum goed blijft, is het batterijtje denkelijk wel goed.

Probeer dan inderdaad die opdrachtregel met de parameters.
 
Lange Pier,
Ik heb het geprobeerd na het opstarten vanaf de diskette met achter de A promt de volgende opdracht regel :
a77p116 a77P116.bin /PY/SN/R/CC/CD/CP maar dan is er helemaal geen activiteit te bespeuren , ook geeeft hij geen fout melding of ongeldige syntax.
Ik weet het nu ook niet meer.
B.Kat
 
Ik ook niet, maar op de vraag of je dat probleem nog steeds hebt, heb nog geen antwoord gezien, overigens dien je wel de spatie voor de slash te gebruiken.

Zet er toch maar voor de zekerheid een nieuw batterijtje in.

Je kunt overigens ook proberen eerst a77p116 /PY /SN /R /CC /CD /CP in te geven, en dan die bin opgeven.
 
Lange Pier,
Op je vraag of het probleem nog steeds bestaat moet ik bevestigend antwoorden.
Gistermorgen en ook vanmorgen moest ik de Pc eerst minstens 20 minuten op de foutmelding Bios rom checksum error laten staan .
Dan een reset geven en dan start hij meestal normaal op.
Geef ik die reset te vroeg dan beland hij in een serie Blauwe Windows schermen met allerlei verschillende foutmeldingen.
Ik zal nu nog een keer jou laatste optie proberen, je hoort nog wel van mij.
B.Kat
 
Hoi !

M.i. moet je gewoon /pY intrommelen !

Zie mijn vorige post.

Greetz,

Harry.
 
$AOFLASH [/Py][/CP][/CD][/R][/?]$[/Py] PROGRAM BIOS AUTOMATICALLY.$ [/Cp] CLEAR PNP AREA. $
[/Cd] CLEAR DMI AREA. $ [/R] REBOOT SYSTEM. $ [/?] FOR HELP ! $EXAMPLE 1 : AOFLASH /Py $EXAMPLE 2 : AOFLASH /R $EXAMPLE 3 : AOFLASH /Cp /Cd

Toch niet Harry, dacht ik eerst ook, dat het door het programma zelf zou worden gestart, daar hij in de eerste instantie al Yes moest opgeven, klopt dat niet, en dien je ook de andere parameters te gebruiken, zie bovenstaande uit de flash prog.

Maare, @B.Kat, zou er toch maar ook en nieuw batterijtje in stoppen.
 
Lange Pier,
Ik heb jou laatste optie ook toegepast, maar dan geeft het programma geen enkele reactie.
Ik heb ook de optie van Harry Snor geprobeerd maar dan geeft het program aan dat het een onherkenbare parameter is.
Ik stop nu even en zal in elk geval eerst een nieuw batterijtje plaatsen , je hoort nog wel hoe het afloopt.
Tot zover bedankt voor het geduld wat je hebt opgebracht om mij verder te helpen.
Vrgr. B.Kat
 
Lange Pier,
Ik heb jou laatste optie ook toegepast, maar dan geeft het programma geen enkele reactie.
Ik heb ook de optie van Harry Snor geprobeerd maar dan geeft het program aan dat het een onherkenbare parameter is.
Ik stop nu even en zal in elk geval eerst een nieuw batterijtje plaatsen , je hoort nog wel hoe het afloopt.
Tot zover bedankt voor het geduld wat je hebt opgebracht om mij verder te helpen.
Vrgr. B.Kat
k denk eerder dat de systeem batterij niet meer goed is .
heeft niets met het bios flashen te maken .
Bios Checksum means you need a new CMOS battery,
als je weer een nieuwe batterij er in zet .
pak die dan niet beet tussen duim en wijsvinger dan maak je sluiting .
pak de batterij altijd aan de rand vast .
 
Laatst bewerkt:
Beste helpmijers,
Na lange tijd weer even achter de Pc, maar nog steeds de fout melding bij het opstarten:
Bios Rom Checksum error.
Bios updaten doet hij niet.( ..... No update verschijnt er op het scherm )
Een nieuw batterijtje heeft ook geen biet geholpen, wat nu nog?
Vrgr. B.Kat
 
Bios laten flashen misschien?
Hier vind je de site ervan.

Overigens kan het ook nog de bios van de grafische kaart zijn, dan krijg je dezelfde melding.

Probeer eens een andere grafische kaart, zelfde probleem, doe eens een lege flop in de floppy drive en start op, gaat hij dan even zoeken en brand dan het ledje even van de floppy drive?
 
Lange Pier,
Jou eerste optie kan ik nu niet uitvoeren want ik ben niet in het bezit van een andere grafische kaart, en de tweede optie gaat nu ook niet want wanneer de Pc een poos aan heeft gestaan en hij is warm dan start hij correct op. Dus dat probeer ik morgen ochtend wel even met een lege diskette.
Vrgr. B.Kat
 
Nou, als hij wel correct opstart als hij warm is, dan heeft het ook niets met de bios te maken, maar met een soldeerverbinding die uitzet en kontakt maakt bij uitzetting.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan