BIOS-Scherm komt in beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal

Regelmatig komt het de laatste tijd voor dat m'n PC opstart met het BIOS-Scherm in beeld, en dan moet ik weer helemaal opnieuw m'n PC opstarten en dán blijft dat BIOS-Beeld weg

Hoe kan ik dit verhelpen ?

MSI_SnapShot_19-01-2021.jpg

Met vriendelijke groet
Dukkel

Hallo

Leeg b.i.o.s. batterijtje ???? (u.e.f.i.)

Snel te controleren met multimeter.

Peter

Hallo Peter

Kan dat dan al met een MB van pakweg 6 maanden oud?

Zelf denk ik aan die Intel ME Drivers die MSI aanbied, maar die zich niet willen laten installeren.
Telkens krijg ik dan n.l. een fout melding (Zie Afbeelding 2)

Intel ME Driver_2022-01-19.png Afbeelding1

Installatie Intel ME Failed_2022-01-17 (2).png Afbeelding2

Met vriendelijke groeten
Dukkel

Die Intel ME driver lijkt mij los te staan van je BIOS.
Staat er ook vermeld waarom je PC naar het BIOS gaat?

Het batterijtje heeft er misschien al in gezeten voordat u de computer in gebruik nam. Ik denk dat de functie van EZ LED Control wel eens wat meer stroom van het batterijtje kan gebruiken dan de Setup zelf. Het enige mogelijke dat is het controleren van de knoopcel op 3 Volt met de multimeter en een gewone batterijmeter, voor 1,5 Volt, moet tot de aanslag uitslaan. Bij mij gaat de computer op zwart als de batterij half leeg is.

De driver die u noemt wordt ook door Windows geïnstalleerd. Kijkt u daarom eens bij Apparaatbeheer (Windows toets + X) en met de afdeling Systeemapparaten uitgevouwen, of deze driver daar niet al aanwezig is.

Hallo Mensen

Bij Apparaatbeheer zie ik geen probleem.

Maar ik zal voor de zekerheid dat batterijtje dan maar vervangen, en kijken of die fout dán niet meer optreed.

Allemaal hartelijke bedankt voor jullie inbreng.

MVG
Dukkel

Hallo

Mits deze site veel gebruikt wordt door mensen met net iets minder ervaring , deze bijkomende info....

Veel voorkomend ....

Oxydatie van de batterijhouder door huidsmeer van vingers.(meestal - pool)

Dus zelfs met nieuwe batterij kun je dan nog problemen hebben als deze niet zuiver is geworden door wrijving bij monteren batt.

De klemspanning van zo'n batterijtje is officieel 3.00V.

Controle met multimeter nieuw exemplaar is dan zeker meer ... 3.21V b.v.b ...

De goedkope exemplaren kun je er snel uithalen .... zijn gemaakt van aluminium , en voelen "speelgoedachtig" aan....

Raak indien mogelijk niet aan met uw vingers (oxydatie door huidsmeer (talg) , en ... de ontlading bij aanraken + en - komt overeen met ettelijke maanden gebruik)

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info.

Peter

Hallo

Ik heb mijn batterijtje vervangen en de batterijhouder voor de zekerheid schoongemaakt.
En hoop nu van dat gelazer af te zijn

Hartelijk bedanktvoor je raad
MVG
Dukkel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan