Sorry
Ik weet wel al veel van computers maar nog lang niet alles. Ik zal even het hele verhaal uitleggen. De computer was van een vriend van mij en had 3 harde schijven. 1 was kapot dus die had ik verwijderd. Toen heb ik alles opnieuw opgezet met windows 98se en alles werkte goed. Nu wilde mijn vriend een vriendin helpen en heeft haar gepartitioneerde FAT32 schijf op de computer van mijn vriend aangesloten. Zijn 2 schijven waren ongepartitioneerd FAT16. Nu kreeg hij de computer niet meer opgestart en dus kreeg ik die.
Als eerste met opstarten krijg ik de melding dat er geen BIOS voor de SCSI is geinstalleerd en het setupscherm voor de BIOS van de SCSI enz.
Ik heb de schijven weer geformatteerd en wil dus Windows 98 installeren maar krijg bij scandisk de melding dat de 2e schijf (D

of het laatste deel beschadigd is of er is iets met fdisk. Dus ik het een en ander geprobeerd met fdisk maar daar krijg ik geen verandering door.
Ik heb een Intel Celeron MMX 333Mhz, 1 LBA harde schijf van 4,3 Ghz (C

en 1 LBA harde schijf Maxtor van 33,8Ghz (D

.
De computer start op met bios v.1.30 en later bios v4.60 PGMA.
Ik kan windows niet installeren dus weet niet hoe ik nu kan nakijken wat voor moederbord ik heb of weet je zo nu wel genoeg?