Bios settings unlocken

Status
Niet open voor verdere reacties.

thoma

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2010
Ik heb een pre-build pc, een Fujitsu siemens.
Mijn moederbord is van het volgende type: MS-7504VP-pV
Processor: Intel Q8200

Ik game af en toe maar bij de laatste recente games is het mij opgevallen dat ik deze niet meer zo vlot kan spelen. Na wat surfen op het internet heb ik ontdekt dat er bij mijn processor nog wat ruimte is om te overclocken. Helaas kan ik dit niet verwezenlijken in men bios, de mogelijkheden om men kloksnelheden aan te passen blijven gewoon grijs. Op de site van de fabrikant heb ik ook gemerkt dat er geen nieuwe versies meer beschikbaar zijn.

Is er een mogelijkheid om toch op één of andere manier mijn systeem te overclocken (het eventueel wegvallen van de garantie laat me koud) of moet ik me gewoon een nieuw moederbord aanschaffen?

Hoi..

Merk pc's staan erom bekendt dat het bios idd beperkt is.Zie dus ook geen mogelijkheden om het een en ander in je bios aantepassen.

En als je nog meer wilt weten: het is een MSI moederbord.

Ik zie veel positieve commentaren bij de tutorial, alhoewel ik het (op het eerste zicht) toch nog een riskante operatie vind.

Van zodra men pc ten dode is opgeschreven voor het gamen, ga ik proberen op deze manier het maximale uit men computer te halen.

Bedankt voor jullie reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan