bios--- stand by

Status
Niet open voor verdere reacties.

riand

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 apr 2008
Hoi.... mijn laptop.. een acer 1356... als ik hem op stand by wil zetten blijven de ventilatoren draaien en is de pc ook niet terug te roepen.... denk dat ik ergens in bios moet zoeken maar kom er daar vervolgens niet uit...... energiebeheer staat volgens mij ok... ook al grondig met de stof zuiger bezig geweest voor eventueel vuil......
bij voorbaat dank

Hoi.... mijn laptop.. een acer 1356... als ik hem op stand by wil zetten blijven de ventilatoren draaien en is de pc ook niet terug te roepen.... denk dat ik ergens in bios moet zoeken maar kom er daar vervolgens niet uit...... energiebeheer staat volgens mij ok... ook al grondig met de stof zuiger bezig geweest voor eventueel vuil......
bij voorbaat dank

Standby is wat anders dan Slaapstand. Bij Slaapstand gaat de hele computer uit, bij Standby blijft er spanning staan op o.a. het geheugen etc.

Ik zou zeggen: Probeer slaapstand ipv. standby, en vertel ons of dat voor je werkt.

Tijs.

hij draait xp.... zo ingesteld dat bij sluiten van de klep hij in slaapstand zou moet ...maar de ventilatoren blijven draaien.......

Graag eerst nog even (zonder klep) de zaak in slaapstand zetten.

Tijs.

fn-f4 ...slaapstand word voorbereid.... maardat staat er na een kwartier nog..... uitgeschakeld en opnieuw opgestart........

Hoeveel ruimte is er op de harde schijf? Er moet minstens genoeg ruimte vrij zijn voor de optelling van het intern geheugen en de grootte van het wisselbestand.
En mag ik aannemen dat je slaapstand ook ingeschakeld had via Start -> Uitvoeren -> powercfg.cpl -> tabblad Slaapstand.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Enige waar ik nu zo snel nog aan denken kan is dat de BIOS van de laptop niet meespeelt in dit geheel.

Kijk wat er mogelijk is m.b.t. het instellen van types Energiebeheer (vaak Power Management genoemd in BIOSsen).

Misschien kan het probleem opgelost worden door daar de meest uitgebreide stand van Energiebeheer beschikbaar te maken/te selecteren.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan