bios start niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

rooden

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2006
mijn bios komt niet veder dan de melding prossesor wat zou dit kunnen zijn
hij heeft het gedaan het is een amd socket am2 moederbord van gigabyte heeft eerst wel gewerkt maar geeft nu tijdens opstarten alleen maar de processor aan na reset van het systeem

Laatst bewerkt:
Graag wat meer informatie.
Wat voor meldingen geeft je computer precies?
Heeft hij het wel gedaan?
Zo ja, wat heb je veranderd voordat je dit probleem kreeg?

:o bedoel je opstartscherm(zwart),of inderdaad je bios waar je de instellingen kunt aanpassen?

Maar vertel even iets meer,nog foutmeldingen de laatste tijd,nog software of hardware geinstallleers de afgelopen tijd en verder bijzonderheden.

Wat voor systeem praten wij over??

bios start niet op

hij heeft het gedaan het is een amd socket am2 moederbord van gigabyte heeft eerst wel gewerkt maar geeft nu tijdens opstarten alleen maar de processor aan na reset van het systeem

Start je PC en begin meteen herhaaldelijk F2, (of F1, of Del, of zoek uit welke toets je wel moet hebben) en zorg dat je in de BIOS komt.
Zoek op de Default Settings of de Optimal Default Settings, meestal bereikbaar in het menu Exit. Stel die setting in en dan Save en Exit.
Hopelijk start de PC dan wel door.

NB: heb je aan de kloksnelheid van je CPU zitten goochelen?

met del moet dit maar dit werkt niet hij lijkt daarop vast te loopen hij geeft alleen de processor aan en meer niet er lijkt een ander defect te zijn alleen weet niet welk

het system is niet overklokt na een update van de bios is de computer niet meer opgestart na een reset van het moederbord komt die veder dan de melding processor en del loopt die op vast en iets anders werkt niet

Hallo !

Dus je hebt een BIOS-flash gedaan ?

Waarom ?

Heb je na de flash de melding gekregen dat het geslaagd was ?

Opstarten met de floppy en je oude BIOS terugzetten lijkt me het proberen waard !

Greetz,

Harry.

bios

dit lukt juist niet meer vanaar dit heb ik al geprobeert

Ach, via deze link, de gebruiksaanwijzing volgt, kun je gewoon weer een goede bios firmware in je eprom proppen, wel de goede gebruiken, je hebt er nu een verkeerde ingeladen.

@Lange Pier: twee zielen, een gedachte !

Harry.

Pas maar op voor zwangerschap.:p

En beter goed gepikt, dan slecht gemaakt:) , ze vergeten alleen, dat als je nog ook ledaktiviteit op je toetsenbord hebt, je er na een x aantal minuten, de flop vanzelf aanspreekt, met een bootblockbiosflop.

Hoi !

You're exactly right !

Hopelijk heeft T.S. een beetje geluk !

Harrty.

bios start niet

niks lijk te werken loopt nog steeds vast op de processor en del lijkt niet te werken als de video kaart in een andere poort zit werkt hij niet ik hoop dat iemand weet wat dit is en wat er aan te doen is

Goedenmorgen !

Heb je de link van mij en L.P. goed doorgelezen ?

Als een BIOS-flash is mislukt, moet je dat eerst oplossen.

Het heeft geen enkele zin met videokaarten of zo te gaan rommelen, als je het BIOS -probleem niet eerst oplost.

Vind je het allemaal te moeilijk, kun je het laten oplossen door www.flashbios.org tegen een redelijke vergoeding.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan