BIOS start niet op na XP installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjakie81

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2008
Berichten
8
Zojuist een verse XP install gedaan op een intel systeem. XP installeert prima echter als hij zichzelf opnieuw wil opstarten blijft hij hangen op het Windows XP opstartlogo. Het logo vertoont ook rare kleuren, alsof de VGA kaart niet werkt.
Weet de specificaties van dit systeem niet. Is een Fujitsu-Siemens Scaleo 600. Is van een vriend.

Na de PC uitgezet te hebben, weer opnieuw opgestart. Loopt weer vast op het opstartlogo. Wat mij opviel is dat het BIOS splash-screen niet komt en dus hoogstwaarschijnlijk de bios niet geladen wordt. Hierop heb ik de batterij verwijdert en dus de bios gereset. Ditmaal zie ik dat de BIOS wel geladen wordt echter loopt hij daarna weer vast op het opstartlogo. Bij opnieuw opstarten wordt ditmaal weer de bios niet geladen.

Nogmaals BIOS gereset. In de BIOS de setting nagekeken maar deze lijken goed te staan. BOOT sequence en de VGA keuze nagelopen. Alles lijkt goed te staan.

Ik zie het even niet meer, ik hoop dat jullie een frisse kijk op de zaak hebben.
 
Is de videokaart onboard of een losse? Als het een losse is, probeer dan eens de onboard nadat je de losse kaart eruit hebt gehaald (en de onboard hebt ge-enabled in de BIOS. Haal voor de zekerheid alle kaarten/apparaten eruit zodat je opstart met alleen een harde schijf en geheugen en desnoods een cd/dvd-speler.
 
Dat wordt een probleem want hij heeft alleen een losse kaart, geen onboard.
 
Om welk moederbord, processor en videokaart gaat het precies?
 
Als ik hier mijn serienummer (3826800107) invoer dan heb ik een hoop drivers op een rij, volgens mij staan daar ook de specs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan