NielsEulink
Gebruiker
- Lid geworden
- 7 sep 2013
Goedendag helpmij leden,
ik heb een oude pc tevoorschijn gehaald met de gedachte deze weer aan de praat te krijgen,
specs:
msi n1996
3 gb ram (2X 512mb 2X 1g)
intel pentium 4
EAX300SE-X/TD (RoHS) Series
400gb hdd (sata ontbreekt op deze hdd dus aangesloten met een ide kabel)
toen ik hem aan zette kreeg ik geen bios scherm en begon mijn hdd te piepen, na dat ik dit heb opgezocht op google bleek mijn hdd dood te zijn.
ik heb dus een andere gepakt ook zonder sata van 40gb en heb deze er in gedaan. deze hdd start gewoon op (aan het geluid te horen) alleen nog steeds geen bios op me beeld scherm.
ik heb nog geen toetsen board of muis aangesloten. alleen een beeldscherm.
eerst dacht ik dat het probleem zich voordeed door bijvoorbeeld een kapot scherm/vga kabel.
ik heb ze bijde vervangen maar nog geen resultaat.
vervolgend heb ik zelfs de videokaart vervangen voor een nvidia 8600 gt
helaas nog geen beeld. ik zat me te bedenken dat het mobo ook geen piepje afgeeft. en ik ben de piep codes maar eens gaan opzoeken.
hieruit blijkt dat me bios niet eens opstart. als je 1 piepje hoort start hij op en mijn mobo doet niks.
ik heb de powersuply doorgemeten en dat is allemaal prima.
ik heb de knoop cel en 2 min uit gehad en vervolgend weer in gedaan. en dat leverde ook niks op...
iemand dis mij verder kan helpen ??
mvg, Niels
ik heb een oude pc tevoorschijn gehaald met de gedachte deze weer aan de praat te krijgen,
specs:
msi n1996
3 gb ram (2X 512mb 2X 1g)
intel pentium 4
EAX300SE-X/TD (RoHS) Series
400gb hdd (sata ontbreekt op deze hdd dus aangesloten met een ide kabel)
toen ik hem aan zette kreeg ik geen bios scherm en begon mijn hdd te piepen, na dat ik dit heb opgezocht op google bleek mijn hdd dood te zijn.
ik heb dus een andere gepakt ook zonder sata van 40gb en heb deze er in gedaan. deze hdd start gewoon op (aan het geluid te horen) alleen nog steeds geen bios op me beeld scherm.
ik heb nog geen toetsen board of muis aangesloten. alleen een beeldscherm.
eerst dacht ik dat het probleem zich voordeed door bijvoorbeeld een kapot scherm/vga kabel.
ik heb ze bijde vervangen maar nog geen resultaat.
vervolgend heb ik zelfs de videokaart vervangen voor een nvidia 8600 gt
helaas nog geen beeld. ik zat me te bedenken dat het mobo ook geen piepje afgeeft. en ik ben de piep codes maar eens gaan opzoeken.
hieruit blijkt dat me bios niet eens opstart. als je 1 piepje hoort start hij op en mijn mobo doet niks.
ik heb de powersuply doorgemeten en dat is allemaal prima.
ik heb de knoop cel en 2 min uit gehad en vervolgend weer in gedaan. en dat leverde ook niks op...
iemand dis mij verder kan helpen ??
mvg, Niels