BIOS Suspend mode: [S1 (POS) Only] [S3 Only] [Auto], Repost Video on S3 Resume

• Onderwerp starter Onderwerp starter hmwul
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hmwul

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2012
Device manager->Computer->geeft aan: ACPI x86 Based PC

http://manualmachine.com/asus/p5ad2-e-premium/42007-user-manual/page:10/

SnagIt-04042015 135522.jpg

Wat betekent in dit verband:

Suspend Mode [S1 (POS) Only] [S3 Only] [Auto]
Allows you to select the Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) state to be used for system suspend.
Configuration options: [S1 (POS) Only] [S3 Only] [Auto]

en bij

Repost Video on S3 Resume [Yes] [No]
Determines whether to invoke VGA BIOS POST on S3/STR resume. Configuration options: [Yes] [No]

Ik vraag dit i.v.m. het uitvallen van mijn monitor, terwijl alles binnen Windows 7 (32b) ingesteld is dat dit niet gebeurd.
Power plan
High performance, niets mag uitgeschakeld worden,
Screensaver=None

Toch gebeurt het regelmatig. Niets reageert. De PC opnieuw opstarten (aan/uit-knop) is de enige oplossing.

Kan dat met suspend mode te maken hebben?
Nu ingesteld op [S1 (POS) Only]
of
met Repost Video on S3 (Nu op NO ingesteld)

Thanks
=

Nee, de dingen die jij allemaal opnoemt hebben met de BIOS te maken, niet dat je computer binnen Windows vastloopt. Je schrijft dat je pc gewoon vastloopt, bedoel je daarmee dat je pc hangt en er niets meer beweegt?

Heb je al eens je werkgeheugen getest met memtest86+?

Thanks.

Vastloper houdt in dat (zoals vandaag en gisteren) b.v. tijdens het kopiëren van bestanden na verloop van tijd de boel vaststaat.
Er gebeurt totaal niets meer. Esc, Alt-Ctrl-Del, muisklikken, niks - muurvast. Oplossing: de aan/uit-knop.
(In dit geval uit->aan)

Betekent ook dat openstaande bestanden beschadigd kunnen raken (b.v. Outlook.pst files, e.d.)

Nee, ik heb memtest nog nooit gedaan.

Kennelijk moet ik memtest86+-5.01.iso.zip op een bootable CD branden.

Nog tips?

Kan het aan de batterij liggen?

Ofschoon, in de handleiding van het moederbord staat niets over b.v.
welke batterij ik nodig heb,
hoe je merkt dat 'ie vervangen moet worden,
hoe je 'm moet vervangen vervangen,
waar je verder op moet letten, c.q. wat er (eventueel) opnieuw ingesteld moet worden
enz.

=
p.s. de laatste maand heb ik ook regelmatig dat de pc bij het opstarten, ná de BIOS blijft hangen.
Dat kan zijn bij het Windows logo, kan zijn bij het woord welkom, kan ook zijn wanneer de hele desktop al verschenen is, maar dan staat de mouse-arrow midden op het scherm vast. Gebeurt niet altijd, de laatste dagen bijvoorbeeld niet, maar -zeg- tot begin verleden week wel en ook niet iedere dag.
Reboot (aan/uit-knop) recovery mode en Windows draait weer.

Deze 'freeze' is 'nieuw', sinds 2 dgn.
=

Laatst bewerkt:
Memtest86+ kan je gemakkelijker op een usb-stick zetten (een oude van minimaal 64MB is al genoeg), daar kan je dan vervolgens vanaf opstarten. Pak daartoe deze om te downloaden:
Download - Auto-installer for USB Key (Win 9x/2k/xp/7) *NEW!*

Let wel: je usb-stick wordt geformatteerd wanneer je memtest er op zet, dus zorg ervoor dat je je bestanden veilig stelt.

Batterij hoef je alleen te vervangen indien de bios instellingen die zijn veranderd niet worden onthouden/opgeslagen.

Binnenzijde stofvrij?

Kijk in de logboeken van windows of je er wat over kunt vinden.

Memtest86+ kan je gemakkelijker op een usb-stick zetten (een oude van minimaal 64MB is al genoeg), daar kan je dan vervolgens vanaf opstarten. Pak daartoe deze om te downloaden:
Download - Auto-installer for USB Key (Win 9x/2k/xp/7) *NEW!*

Let wel: je usb-stick wordt geformatteerd wanneer je memtest er op zet, dus zorg ervoor dat je je bestanden veilig stelt.

Thanks.

Gedownload van http://www.memtest86.com/
Op een USB stick gezet en de test uitgevoerd.

=
Memtest86-06042015 070708.png
=

"No errors".

Dus dát kunnen we afstrepen :)

[Off-topic]
Overigens, wanneer je nog een ouderwetse pc heb, zoals ik (moederbord Asus Maximus II Formula) dan is de test nog v.4.3.7
De v6.0 is kennelijk alleen bij EUFI.

-

Batterij hoef je alleen te vervangen indien de bios instellingen die zijn veranderd niet worden onthouden/opgeslagen.

Binnenzijde stofvrij?

Kijk in de logboeken van windows of je er wat over kunt vinden.

Ah, dank voor de tip v.w.b. de batterij!
Wist ik echt niet.

Binnenkant is redelijk stofvrij (luchtfilters)
Logboeken - niets te vinden, was het maar waar.

=
Capture-06042015 074014.jpg
=

Temperaturen zijn ook ok :

=
ip7B1DMMp

=

Ga haast het angstige vermoeden hebben dat het de voeding is.
Hoop echt van niet zeg . . .
Een nieuwe voeding is deze pc amper waard (binnenkort een nieuwe)

=

Laatst bewerkt:
Ik ga me hier ook even bemoeien ;)

Hoeveel passes heb je de memtest laten doen? Binnen de eerste paar herkent hij meestal geen errors (bij mij kwam hij pas in de 4e pass)
Als je het op kan brengen: zet hem een keertje een hele nacht aan, zo heeft hij lang genoeg de tijd om wat te zoeken :)

Geen idee, sorry...
Toen ik van de USB Stick opstartte begon het proces tegelijk. Er werd mij, voor zover ik mij kan herinneren, niets gevraagd.

Memtext draaide het standaard aantal keren, ga ik van uit. Hoeveel keer dat is, beats me.
Ik heb er niks aan gedaan - ben iets anders gaan doen en toen ik terugkwam was 'ie klaar.
1:20 minuten, 8GB.

Een hele nacht draaien betekent 5-6 passes.

Hoe stel je dat in - via C configuratie?
Maar als memtest al draait?

-

Memtest draait geen vast aantal keer, je zet m aan en hij gaat gelijk draaien, en hij gaat zn gangetje
Maar deed hij er 80 secs over of 80 minuten?

Loop alle aansluitingen van het moederbord eens na, vooral de extra 12V EATX connector, de voedingswaarden zijn goed weet alleen niet wat dat onderste rijtje is, daar staan idd rare waarden bij.

Miss. dat deze wel iets optekent.
http://www.resplendence.com/whocrashed

Memtest draait geen vast aantal keer, je zet m aan en hij gaat gelijk draaien, en hij gaat zn gangetje
Maar deed hij er 80 secs over of 80 minuten?

Sorry :o
80 minuten, 1 uur 23 minuten om precies te zijn.

Loop alle aansluitingen van het moederbord eens na, vooral de extra 12V EATX connector, de voedingswaarden zijn goed weet alleen niet wat dat onderste rijtje is, daar staan idd rare waarden bij.

Miss. dat deze wel iets optekent.
http://www.resplendence.com/whocrashed

Voor wat het waard is .. heb nu alles bij elkaar gezet. Die voltages en dingen, het zegt mij geen r***, eh ... niets.
Als de temperaturen maar okay zijn, vind ik allemaal prima.

Whocrashed ken ik, alleen wordt er door Windows geen .dmp file aangemaakt. Was dat maar zo... dan had ik enig idee.

Ik zal alle aansluitingen nog eens nalopen, dank voor de tip.

=

http://imageshack.com/a/img538/694/ByPJag.png

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan